Gumi.hu

Idén ünnepelte 25 éves fennállását a Pirelli

1994-ben készült Anne Leibovitz fotográfus legendás felvétele, amelyen Carl Lewis futó áll a rajtnál piros magassarkúban. A Pirelli abroncsgyártó kampánya a következő szlogennel indult útjára: „Mit ér az erő, ha nem uralod”. A mai napig ez a Pirelli meghatározó jelmondata, amely egybeolvadt a gyártó nevével.

A világhírű felvétel után két évvel, tévéreklám is készült Carl Lewis főszereplésével. A futó New York nevezetességei közt rohan, lehetetlen kihívásokat végrehajtva. A reklám végén felemeli a talpát és kiderül, hogy azt a Pirelli P6000-es nyári gumijának mintázata borítja.

Carl Lewis után egy másik futó, Marie-José Pérec képviselte a márkát néhány évig. 1988-tól Ronaldo váltotta őt, ikonikus Rio De Janeiro-i fotójával. A képen a focista háttal áll a fényképezőgépnek, arccal a brazil Megváltó Krisztus szobor felé néz és felemeli egyik lábát. Talpán jól láthatóan kivehető a Pirelli gumiabroncsának mintája.

2010-től a Pirelli minden évben Éves Beszámolót ad ki, amely egyszerű és száraz beszámoló helyett ma már színes, művészeti alkotásokkal díszített kommunikációs eszköz. A beszámoló a tehetséges kortárs művészek segítségével meséli el az abroncsgyártó elmúlt egy évét. 2017 előtt fotókkal, street arttal, és kalligráfiával színesítették, 2017-ben pedig a digitális megújulás bemutatására tették a hangsúlyt.

https://www.youtube.com/watch?v=2dlAumpyO8o