A BMW megerősítette, hogy a legújabb S1000 RR modelljét indítja az FIM Endurance-világbajnokságon. A motorra Dunlop abroncsokat szerelnek majd a versenyhez.
A BMW az elmúlt években privát csapatokat támogatott, azonban ez egy nagy előrelépést jelent a versenyben a márkának. Miután mérlegelte a különböző gumiabroncs-opcióit, a BMW végül a Dunloppal való együttműködést választotta.
A bejelentés után Marc Bongers, a BMW Motorrad Motorsport vezérigazgatója a következőket mondta: „A versenyprogramunk részeként már évek óta részt veszünk az FIM EWC-ben, de már alig várjuk az új BMW S1000 RR mostani mérföldkövét. Nagy örömünkre szolgál, hogy a Dunlop is csatlakozott a csapatunkhoz ebben a projektben, mint a legfőbb gumiabroncspartnerünk. Az abroncsokon kívül nagy előnyt kovácsolhatunk a Dunlop szakértelméből is. Az első évre egyfajta tanulóévként tekintünk, amely során legfőbb célunk az, hogy versenyképessé váljunk a tapasztalt mezőnyben. Hosszabb távú céljaink között természetesen az élmezőnybe kerülés is szerepel.”
Az FIM Endurance-világbajnokság történetében a Dunlop a legsikeresebb gumiabroncs-gyártó márka. Olyan csapatokat támogat, mint a Suzuki Endurance Racing Team és a GMT94 Yamaha, akik nagy névvel rendelkeznek a versenyben. A 2018-19-es szezonban a Superstock Endurance-világbajnokság győztes csapata, a Moto AIN is a márka abroncsaival szerezte meg az első helyet.
A BMW és a Dunlop együttműködéseiből eddig is kifogásolhatatlan eredmények születtek. Erre kitűnő példa a tavalyi szezon is. Peter Hickman a Dunlopot választotta a tavalyi, világrekordot megdöntő közúti versenyszezonjában. Ennek során sikerült elérnie a 218 km/h-s körönkénti átlagsebességet, ami azóta is megdöntetlen maradt.