in

A Bridgestone-é a legjobb nyári gumi?

adac-nyári-gumi-teszt

Az ADAC márciusban tesztelte a nyári gumikat, az eredmény sok esetben megdöbbentő volt, de egy biztos: a Bridgestone Turanza T005 jó választás, ha új nyári gumiról van szó.

Az ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), vagyis a német autóklub minden évben kétszer teszteli a gumiabroncsokat. Arra természetesen (és persze sajnos) nincs lehetőségük, hogy minden forgalomban lévő gumiabroncsot teszteljenek, ezért forgórendszerben dolgoznak.

Ezért minden évben meghatároznak 2-2 méretet, ami idén a kisautók és egy-két kompakt esetében rendkívül elterjedt 185/65 R15-ös, valamint a 215/65 R16-os méret volt terítéken, ami viszont a furgonokon és a kisbuszokon elterjedt.

Mi történik egy ADAC nyári gumi teszten?

Fontos, sőt elengedhetetlen, hogy minden gumiabroncs, amely megméretteti magát egy ADAC teszten, egyenlő esélyekkel induljon, legalábbis, ami a külső körülményeket illeti.

Ezért az ADAC sokat látott szakemberei minden autógumi teszt elején a következőket teszik:

  1. összegyűjtik a gumiabroncsok adatait
    1. DOT-szám
    2. gumicímke
    3. pontos specifikációk
  2. minden egyes autógumihoz rendelnek egy sorszámot, amely alapján be tudják a későbbiekben azonosítani, így kerülik el, hogy a márkanév befolyásolja a döntést
  3. minden új gumival mennek kb. 300 kilométert, ezt nevezik bekoptatásnak, erre azért van szükség, mert a teljesen friss abroncsok még nem tudják a maximális teljesítményüket nyújtani

A gumiabroncsokat száraz és nedves környezetben is vizsgálták, főleg arra kíváncsiak inkább a szakemberek, hogy egy-egy gumiabroncs hogyan viselkedik kritikus helyzetben.

A következőket vizsgálták az ADAC teszten: egyenesfutás, oldalvezető képesség, kanyarstabilitás, vészfékezés 100 km/h-ról.

Természetesen nedves körülmények között is vizsgálták a nyári gumikat, a vizsgálatok során a következő szempontok szerint hasonlították össze a nyári gumikat: vészfékezés 80 km/h-ról, aquaplaning hossz- és keresztirányú haladás közben, stb.

Zaj, fogyasztás, kopás a végletekig, számtalan “kínzási módszernek” vetik alá a gumikat, különböző sofőrökkel tesztelik egészen a végeredmény megszületéséig. Sőt, a gumikat az adott kategórián belül különböző személyautókon tesztelik, így biztosítva,, hogy valóban megbízható eredmény szülessen – hűen a szervezet jó hírnevéhez.

185/65 R15

Száraz körülmények között mindössze két abroncs nyújtott kiváló teljesítményt, míg nedves körülmények között négy gyártó gumijai érdemelték ki ezt a minősítést. Viszont mindkét tesztet nézve, és ezzel a képzeletbeli abszolút első helyet a Bridgestone Turanza T005 érte el, de jól szerepeltek a Toyo Proxes CF2, a Continental PremiumContact 5 gumik, valamint a Kumho Ecowing ES01. Az ADAC teljes listáját IDE KATTINTVA érheted el.

215/65 R16

Kisáruszállítóknál, kisbuszoknál jellemző méret, Ford Transit, Opel Vivaro, Renault Master esetében is jellemző szerelés. Szintén tesztelték száraz körülmények között is, amely során általános meglepetésre az Apollo Altrust bizonyult a legjobbnak. A Nexen Rodian CT8 és a Falken Linam Van 01 is egész jól szerepelt a neves versenytársakkal összehasonlítva, de aztán nedves körülmények között jöttek az igazán nagy meglepetések.

Nedves aszfalton kilenc mintázat olyan rossz eredménnyel zárt, hogy összértékelésük sem lehetett jobb elégtelennél. A legjobb eredmény is csak közepes lett, és közülük is a legjobbnak az Apollo és a Continental lett. A Hankook a lehető leggyengébbet, 5,5-öst kapott.

Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Loading…

0

Comments

0 comments

FALKEN sikerek a Nürburgringen

A gumiabroncsoknál is a digitális megoldásoké a jövő.

Gumiabroncs és digitalizáció