A Falken nyerte a gumis cégek Bajnokok Ligáját

A címben szereplő kiírás természetesen nem létezik, de tény, hogy a legnagyobb európai futballtornán több, vagy kevesebb sikerrel szereplő csapatok közül jó néhánynak van az autógumi-iparban működő szponzora, vagy különböző szintű támogatója.

A 2018-2019-es Bajnokok Ligájában a csoportküzdelmektől kezdve néztük végig, hogy pontosan hány csapatot támogat valamely nagy gumis cég és ezek közül, mely csapatok jutottak legtovább az idei kiírásban.

A június elején végződött sorozatban összesen tizenkét olyan futballklub mérte össze erejét, amey rendelkezett gumis támogatóval, de ezek közül csupán egy, az olasz Internazionale esetében mondható el, hogy a gumis cég, jelen esetben a Pirelli a csapat egyik fő támogatója és mezszponzora is egyben. A legismertebb klubok közül egyébként a Chelsea jár hasonló cipőben, a londoni kékeknél a Yokohama Tyres a főszponzor, de a csapat idén a második számú európai kupában, az Európa Ligában vitézkedett, amit végül meg is nyert.

A tizenkét csapaton összesen nyolc cég osztozott. Legtöbb klubot, szám szerint négyet a Hankook támogat, a Borussia Dortmundot, az AS Monaco-t, az olasz Napolit és a legnagyobb névnek számító Real Madridot.

Két csapatot, az FC Liverpoolt és az Atlético Madridot a Falken támogatja, a többi érdekelt gumis cég egy-egy csapat mellett tette le a voksát. Az Intert a már említett Pirelli, a Tottenham Hotspurt a Kumho Tyres, a két manchesteri sztárcsapatot a City-t és a Unitedet a Nexen Tire és az Apollo Tyres segíti.

A Falken gumiabroncs a Bajnokok Ligája döntőjében.

Kevésbé ismert gumigyártókat is találunk a támogatók között, például a PSG-t szponzoráló francia Achilles Radialt, vagy a Juventus támogatójaként jelen lévő kínai Linglong Tire-t.

A küzdelmek során a Hankook már a csoportmeccsek után elvesztette két klubját, ugyanis az AS Monaco és a Napoli már ebben a szakaszban csont nélkül kiesett. A nagy múltú és talán a legpatinásabb cégnek számító Pirelli szintén búcsúzott a csoportküzdelmek után, hiszen az ebben a kiírásban az Internazionale sem váltotta meg a világot.

Hiába azonban a Hankook lelkes és aktív cégpolitikája, a nyolcaddöntőknél tovább egyetlen támogatottja sem jutott, hiszen a Borussia Dortmund és a Real Madrid is ebben a szakaszban kényszerült búcsúzásra, utóbbi nem kis meglepetést okozva gyengécske szereplésével.

Szintén a nyolcaddöntőig jutott a Falken egyik támogatottja, a spanyol Atlético Madrid és a titkos, vagy nem is annyira titkos favoritnak kikiáltott francia sztárklub, a Paris Saint-Germain, az Achilles Radial támogatottja.

A negyeddöntőkben öt olyan klub maradt, amely valamilyen fokozatú gumis támogatóval rendelkezik. Közülük hárman itt el is véreztek.

A Nexen Tire szponzoráltja, a Manchester City talán az egész szezon legjobb meccsén maradt alul a később a döntőig menetelő Tottenham Hotspurral szemben, amely csapatot a Kumho Tyres szponzorál.

Ebben a szakaszban búcsúzott a szintén végső győzelmi esélyesnek tartott Juventus is, így kínai támogatója a Linglong Tire is elköszönt a sorozattól. Ahogy búcsúzott a felemás szezont záró Manchester United is, vele pedig az Apollo Tyres is kizuhant.

Az elődöntőbe jutó két klub, a Tottenham és a Liverpool egyaránt emlékezetes meccsen búcsúztatta ellenfeleit, az Ajaxot és az Fc Barcelonát, így ez a két csapat jutott a döntőbe és velük a két megmaradt gumis szponzor, a Kumho Tyres és a Falken.

A döntőben, a korábbi mérkőzésekhez képest talán kevésbé izgalmas meccsen, de mindenképpen megérdemelten a Liverpool diadalmaskodott 2:0 arányban, így

a gumiabroncs gyártók képzeletbeli Bajnokok Ligája-trófeáját a Falken emelhette magasba.

A szeptemberben rajtoló csoportküzdelmekben minden bizonnyal lesznek szép számmal csapatok, amelyeket így, vagy úgy valamely ismert, vagy kevésbé ismert gumis cég támogat. S talán ez alkalommal nem a Falkennek lesz szerencséje.

Vélemény, hozzászólás?