in , ,

ADAC 2020 téli gumiteszt

Mint ahogy azt már megszokhattuk az Európában véleményvezérnek számító német autóklub, évente kétszer veszi górcső alá a gumiabroncsokat tulajdonságaik és teljesítményük alapján. Ezúttal a téli gumikat tesztelték a német mérnökök.  

Közeleg a tél és ezzel együtt pedig a nedves, csúszós utak, hó, fagy száraz és fagyos időjárás. De vajon melyik gumiabroncs tud a legjobban megbirkózni a legkülönbözőbb időjárási viszonyokkal? Ezt vizsgálja az ADAC téli gumitesztje. Ugyanakkor ez egy megfelelő támpont azok számára is, akik téli gumivásárlás előtt állnak, de tanácstalanok a vásárlást illetően, nehezen igazodnak el az autógumik széles kínálatában. 

2020 téli gumi teszt ADAC: 205/55 R16 téli gumi teszt

A vizsgált 15 gumiabroncs 205/55 R16 H mérettartományban (210 km / h sebességig) összességében jó eredményt ért el, pozitív értékelést kapott. A teszten gazdasági és kényelmi szempontok, valamint az abroncsok vezetési és biztonsági tulajdonságaik alapján lettek értékelve. Így 5 gumiabroncs kapott jó, 7 kielégítő 1 elégséges eredményt ért el, azonban 2 abroncsnál szükség volt a leminősítésre, ugyanis azok nedves tapadása a kielégítő eredményt sem érték el.

Eredmények:

 – Bridgestone Blizzak LM005- 2.0

 – Michelin Alpin- 6 2.1

 – Dunlop Winter Sport 5 – 2.2

 – Hankook icept RS2- 2.2

 – Maxxis Premitra Snow WP6- 2.4

 – Falken Eurowinter HS01 2.9

 – Continental Winter contact TS 860 3.0

 – Goodyear UltraGrip 9+ 3.0

 – Sava Eskimo HP2 3.1

 – Toyo Observe S944 3.2

 – Pirelli Cinturato Winter 3.3

 – Giti Gitiwinter W1 3.4

 – Semperit Speed Grip 3.7

 – King Meiler Winter Tact WT81 5.4

 – Tristar Snowpower HP 5.5

Értékelések:

0,6 – 1,5: nagyon jó

1,6 – 2,5: jó

2,6 – 3,5: kielégítő

3,6 – 4,5: elégséges

4,6-tól lefelé: nem felelt meg

Mely abroncsok kaptak jó eredményt?

A teszten a „különösen ajánlott” minősítést összesen 5 abroncs érte el, teljesítményük kiegyensúlyozottnak mondható.

Bridgestone Blizzak LM005 – A Bridgestone gumiabroncsa nagy előnye, hogy különösen jó teljesítményt nyújtott száraz és nedves úton is, azonban a legnagyobb abroncskopást is ő mutatta a legfelső csoport tagjaihoz képest.

Michelin Alpin 6 – A francia prémium modell szerepelt a legjobban az előre jelzett 43 000 km-es futásteljesítményű kopás próbán. Így aki hosszú utakra tervez, annak a 2. helyezett Michelin Alpin 6 ajánlott, annak ellenére is, hogy száraz kissé gyengébb teljesítményt nyújtott.

Dunlop Winter Sport 5 – A Dunlop előrejelzett futásteljesítménye 39 500 km, mellyel kifejezetten jó helyezést ért el. Kifejezetten jó futást nyújt havas és nedves utakon. A gumiabroncsok teszthez való előmelegítése miatt az abroncs vezetési viselkedése kissé szivacsossá vált.

Hankook i * cept RS2 – A Hangkook abroncsa az előző versenyzőhöz hasonlóan zárta a versenyt. Legjobb eredményeit a száraz utakon érte el.

Maxxis Premitra Snow WP6 – A Maxxis gumiabroncsa a száraz és a nedves út próbán is egyértelműen kiváló eredményt ért el, azonban a kopás és a hópróbán csak jó értékelést kapott.

Középmezőny – száraz úton gyengébb

Miért is húzta le az eredményeket a szárazon vezethetőség eredménye? Ebben a csoportba 7 gumiabroncs került, amik összességében jól szerepeltek a teszteken, de a szárazon vezethetőségben nem jeleskedtek. A tesztautó egy GOLF VII GTI volt, melyen minden gumi megfelelő kormány nyomatékot kínált, de a hátsó tengely kissé rugalmas érzetet adott, így az autó nem haladt egyenesen. Ez könnyen azt eredményezheti, hogy vezető elveszítheti a kontrollt az autó felett. Ennél az autónál folyamatosan után kell korrigálni kis mozdulatokkal a kormányzásnál és bizonyos esetekben még a jármű hátulja is kifelé tolódhat. Ez leginkább a Pirelli Cinturato Winter és a Giti GitiWinter W1 teljesítményére nyomta rá a bélyegét.

Falken Eurowinter HS01 – a prémium abroncsok után szorosan következett a Falken gumiabroncsa a teszteken, így a középkategóriát vezeti. Olyan márkákat utasított maga mögé, mint a Continental és a Goodyear modelljeit

A Continental WinterContact TS 860 nedves úton a tesztmezőny második legjobb eredményét tudhatja magáénak.

Toyo Observe S 944 – a megbízható márka modellje stabilan a középmezőnyt erősíti. Minden kritérium alapján jó értékelést kapott, ezzel a mezőnyének listavezetője is lehetne, azonban a száraz úton való fékezés eredményei valamelyest rontottak az összpontszámán.

A Goodyear UltraGrip 9+ és a Pirelli Cinturato Winter nedves úton remekelnek.

A Sava Eskimo HP2 és a GitiWinter W1 erősen közepes eredményt adnak nedves állapotban. Míg a Sava a kezelhetőségben van hátrányban, addig a Giti az aquaplaning terén.

És kik lettek a sereghajtók?

Egyöntetűen kijelenthetjük, hogy okkal lettek sereghajtók, ugyanis rendkívül sok hiányossággal bírnak.

Semperit Speed-Grip 3  – a gumiabroncs a hőmérséklete emelkedésével elveszíti a rugalmasságát, ezért a hirtelen manővereket kerülni érdemes vele, a jármű hátulja könnyen kifelé tolódhat. Ez az abroncs csak feltételesen ajánlott a száraz utakon mutatott gyengeségei miatt.

King Meiler Winter Tact WT81 – ellentétes eredményeket mutatott. Az előre jelzett 45 000 km futásteljesítménnyel a legjobb kopásállóságot mutatja a teszten, azonban a gyengeségek még így is túlsúlyban vannak. Az újrafutózott gumi teljesítménye nedves úton kifejezetten rossz, a teszt legnagyobb féktávolságát is ő hagyta, mindemellett pedig a kezelhetősége is a teszt legrosszabbja. Gyengeségei száraz utakon egyaránt megjelennek, ezért nem ajánlott.

Tristar Snowpower HP – furcsa ellentmondás. A szezon legrövidebb féktávolsága az övé, ennek ellenére ugyanez havon nem mondató el. Hibái a nedves állapotban buknak ki. Aquaplaning, kezelhetőség és vezetői komfort szempontjából gyenge értékelést kapott.

2020 téli gumi teszt ADAC: 235/55 R17 téli gumi teszt

13 tesztelt modell, de csak 1 versenyző nyújtott kiegyensúlyozott teljesítményt, ezért „jó” minősítést kapott. De mi a helyzet a többivel? 11 gumiabroncs ajánlottnak minősíthető, de mindegyikük hiányosságokat mutat legalább egy fő kritériumban. Egy modell minősítése pedig elégséges a száraz utakon mutatott tulajdonságai, viselkedése miatt.

Eredmények:

 – Michelin Pilot Alpin 5 2.1

 – Esa+Tecar Supergrip Pro 2,7

 – Goodyear Ultragrip Performance 2,7

 – Dunlop WinterSport 5 SUV 2,8

 – Vredestein Wintrac Pro 2,8

 – Nokian WR Snowproof 2,9

 – Bridgestone Blizzak LM005 3,0

 – Kleber Klisalp HP3 3,0

 – Pirelli Winter Sottozero 3 3,0

 – Cooper Discoverer Winter 3,1

 – Fulda Kristall Control SUV 3,1

 – Continental WinterContact TS850 P 3,4

 – Semperit Speed Grip 3 SUV 3,9

Értékelések:

0,6 – 1,5: nagyon jó

1,6 – 2,5: jó

2,6 – 3,5: kielégítő

3,6 – 4,5: elégséges

4,6-tól lefelé: nem felelt meg

A teszt győztes a Michelin Pilot Alpin 5

A győztes Michelin Pilot Alpin 5 kiegyensúlyozottan vezette a mezőnyt. Minden kritérium szerint jó minősítést kapott. A Michelin gumiabroncs több jó biztonsági tartalékkal rendelkezik veszélyes kitérő manőverek esetére, mindemellett pedig a legjobb tulajdonságait a száraz úton mutatta meg.

Kezelhetőség terén a nedves úton is megmutatkoztak kimagasló előnyei. Egyetlen területen nem szerepelt jól, mégpedig az aquaplaning teszten, itt kiütköztek kisebb gyengeségei.

Havas úton a Michelin Pilot Alpin 5 abroncs bizonyult toronymagasan a legerősebb versenyzőnek az összes többivel szemben.  Jó értékelést kapott a jégen való tulajdonságaira, melyek közül a legkiemelkedőbb a zaj és az üzemanyag-fogyasztási szempontok alapján nyújtott teljesítménye volt. Összegezve tehát egy magasabb árkategóriájú, de megbízható, biztonságos, jó tulajdonságokkal rendelkező téli gumiabroncsról beszélünk.

És a többiek?

A többi 11 gumiabroncsot 3 csoportba osztották. Az első csoport a teszteken összességében minden kritérium szerint jól szerepeltek kivéve a száraz utakon való tesztet. Itt megmutatkoztak gyengeségeik, és emiatt leértékelődtek. Összességében elmondható, hogy amennyiben nagy szerepet nem játszik a választásban a fékezési, kezelési és kormányzási teszteken mutatott gyengébb szereplés, úgy ezen 3 abroncsok is jó választásnak bizonyulnak. Ebbe a csoportba kerültek az alábbi gumiabroncsok: Goodyear UltraGrip Performance +, Kleber Krisalp HP3, Bridgestone Blizzak LM005.

A Kleber gumija nedves és havas utakon, míg a Blizzak gumi féktávolság és a kezelhetőség mérésen mutatkozott erősnek.

A második csoportba kerültek azok az abroncsok, melyek nedves, száraz úton és viszonylag jégen is, jól szerepeltek, azonban havas úton csak kielégítő eredményt hoztak. Pontosságuk gyenge, korán alulkormányoznak, nem kombinálják jól a tapadási és kanyarodási erőket. Ezek az abroncsok éppen ezért inkább kevésbé havas utakra ajánlottak. A második csoport tagjai: Dunlop Winter Sport 5 SUV és a Vredestein Wintrac Pro.

A harmadik csoportban már csak két fő kritérium van, amiban a résztvevők kielégítően teljesítettek.
Esa + Tecar Supergrip Pro, Cooper Discoverer Winter, Fulda Kristall Control SUV – gyengeségeik megmutatkoznak száraz és nedves úton egyaránt.
Nokian WR Snowproof – jégen és nedves útfelületen csak kielégítő eredménnyel zárt.
Continental WinterContact TS 850 P – szárazon és havon sem tudott a kielégítőnél magasabb eredményt szerezni.
Pirelli Winter Sottozero 3 – szárazon, jégen és havon lett kielégítő, míg a Fulda Kristall Control terepjáró nedves, havas, száraz úton.

A harmadik csoport modelljei mindezek ellenére jó alternatívái lehetnek társaiknak abban az esetben, ha tisztában vagyunk hiányosságiakkal és ehhez mérten használjuk őket, megpróbálunk az útviszonyok függvényében megválasztani erősségeikhez mérten.

Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Loading…

0

Comments

0 comments

60. SZÜLETÉSNAPJÁT ÜNNEPLI A KUMHO TYRE!

Falken a legjobb 10 között – Nürburgring