2020-ban a német (ADAC) és az Osztrák (ÖAMTC) Autóklub 15 gyártó téli, alsó középkategóriás kompakt autókra javasolt gumiabroncsát tesztelte 205/55 R16 méretben. Az értékelés során megvizsgálták a gumik havas, száraz, nedves és jeges tapadását, a fogyasztási és kopási mutatóit, zaj kibocsátását. A legtöbb abroncs jól vizsgázott a teszteken.

A 28 gumiból csak kettő kapott “nem ajánlott” minősítést. Az ÖAMTC és partnerei 15 téli gumit teszteltek kompakt és alacsonyabb, középkategóriás járműveknél (205/55 R16 91H méret), 13-at pedig terepjáróknál és kisteherautóknál (235/55 R17 103V). Friedrich Eppel, a mobilitási klub gumiabroncs-szakértője összefoglalta az eredményeket: Kisebb méretben 5 nagyon ajánlott, 7 „ajánlott” minősítés született, ami nagyon pozitív összeredmény.  A 235-ös méretben az osztályzatok összességében szintén jók lettek. Itt született 1 nagyon ajánlott, 11 ajánlott minősítés. Megfigyelhető mindkét méretnél, hogy a száraz utakon mutatott gyengeségek álltak a jobb eredmények elérésének útjába.

A Falken abroncsa, az Eurowinter HS01 kifejezetten jó eredményt ért el. A teszt során összesen 162 pontot szerzett, így a 205/55R16 méretben megelőzte a Goodyear és a Continental abroncsait is, „ajánlott” minősítést kapott. Nedves és száraz utakon egyaránt jól szerepelt, maga mögé utasítva több versenytársát is.

https://www.falkentyre.com/hu/press/news

A Toyo Observe S944-es abroncsa szintén „ajánlott” minősítést kapott a megmérettetésen, túlszárnyalta utasította többek közt a Pirelli Cinturato Winter gumiabroncsát. Az abroncs fő előnye az üzemanyag fogyasztásban, a nedves és havas utakon mutatott menettulajdonságaiban mutatkozik meg.

Előző cikkNe próbálja megúszni az olajcserét
Következő cikkIDEA Díjakat nyert a Kumho Tire