in , ,

Használtautó.hu – hazai téli gumi teszt 2020

Image by S. Hermann & F. Richter from Pixabay

Télen a kedvezőtlen időjárási körülmények miatt kiemelten fontos a biztonság és a tudatosság.

A Használtautó.hu éppen emiatt idén is elvégezte a Hungaroring Tanpályán a nagy hazai téligumi tesztet. A szakértők a teszteket száraz és nedves aszfalton végezték, valamint nedves műgyantán, ami a jéghez hasonló tapadási felületet eredményez.

Sokan gondolkodnak manapság négyévszakos gumikban az enyhe időjárási körülményekre hivatkozva, azonban nem szabad elfelejteni, hogy a globális felmelegedés következtében az időjárás is egyre szélsőségesebbé válik hazánkban is, ami komoly fagyokat eredményez. Ehhez pedig a négyévszakos gumi tapadási és menettulajdonságai már nem mindig megfelelőek.

Sokan ugyanakkor kihúzzák a téli gumik átszerelését az első komolyabb havazásig, ami nagyon veszélyes, mivel egy kopott nyári gumiabroncs már 7 celsius fokos napi átlaghőmérséklet alatt komoly veszélyeztető tényező minden autós számára. A kopott nyári abroncs fékútja jóval hosszabb ilyen körülmények között, mint egy téli gumiabroncsé.

Tanulságos volt, hogy a legjobb és a legrosszabb téli gumiabroncs fékútja között nedves úton akár 7 méter is lehet az eltérés a féktávolságok közt. Ez a 7 méter már komoly különbség, figyelembe véve, hogy ez még csak a nedves úton mért távolság, ami már adott szituációban emberéleteket is jelenthet.

Az idei eredmények közt kiemelt helyen végzett a Nexen Winguard SnowG3 WH21, ami a legjobb eredményt hozta nedves úton, ahol a fékút 14,8 m volt.

Triangle Winter X TW401 téli gumiabroncs végzett első helyen 16,4 m-es fékúttal jeges és csúszós körülmények között.

Az Infinity ExoZen XL és a Toyo Snowprox S944 abroncsok kiegyensúlyozottan tartották a középmezőnybeli pozíciójukat, „Megfelelő” minősítéssel zárták a tesztet.

hasznaltauto.hu

Összesítésben a korábbi tesztgyőztes Bridgestone Blizzak LM005 és a Continental WinterContact TS 860 abroncsok „Jó” minősítést értek el. Az abszolút győztes a Goodyear UltraGrip 9 lett.

A teszt is segít rávilágítani arra, hogy manapság már egyre kisebb a különbség a prémium és a jó minőségű középkategóriás gumiabroncsok közt. A gumi mindig is az egyik legfontosabb biztonsági tényező lesz az autózás során, ezért kiemelten szenteljünk ennek nagy figyelmet. Ellenőrizzük abroncsaink állapotát és amennyiben a kopás eléri a kritikus 4 mm-es szintet, cseréljük le azokat. Mindemellett pedig helyezzük előtérbe a szezonnak megfelelő, jó minőségű abroncsok használatát.

Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Loading…

0

Comments

0 comments

új AKH applikáció

Mire jó az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer, vagyis rövidebb nevén, a TPMS?