in , ,

A jövő gumiabroncsai a Kumho Tire szerint

A gumik abszolút nélkülözhetetlenek az autók evolúciós folyamatában. Ennek az az oka, hogy az autó abroncsai közvetlenül befolyásolják annak teljesítményét és biztonságát. Így a gumiabroncsok gyártásában alkalmazott technológiáknak mindig az élen kell járnia. Bár az abroncsok nagyjából ugyanúgy néznek ki, mint évtizedekkel ezelőtt, a mai gumik a rendkívül kifinomult és pontos technológiák felhasználásának eredményei.

Nem számít, milyen közlekedési módot választunk a jövőben, mindaddig, amíg az autó kerekeken gurul, a gumiabroncsok maradnak a legfontosabb tényezők a biztonság szempontjából. De ha az intelligens autók, köztük az autonóm járművek a láthatáron vannak, mire fókuszálnak az abroncsgyártók? A Kumho Tire legújabb koncepció abroncsaiból kiindulva vessünk egy gyors pillantást arra, hogy mire számíthatunk a jövőben az abroncsokkal kapcsolatban.


Korai autók vaslemezekkel, amelyek megerősítik a fa kerek felnijeit.
https://k-newsletter.com/en/news/view/471

Lehet, hogy városi mítosz, de egyesek szerint annak oka, hogy az emberek levegővel kezdték pumpálni a gumiabroncsokat, mindazoknak a kellemetlenségeknek köszönhető, amelyeket az emberek a kerekeken való gurulás következtében tapasztaltak. A fa küllőket megerősítő acéllemezekkel készült kerekek egyáltalán nem tudták elnyelni az ütéseket, ami óhatatlanul hatalmas kényelmetlenségekhez vezetett. A bent lévő levegővel töltött gumiabroncsok először a kerékpárral való közlekedés kapcsán jelentek meg. Ez bizonyos mértékű haladás volt, azonban nagyobb hibák még előfordultak. A gumiabroncsok gyakran halálos balesetekhez vezettek.

Ennek a problémának a megoldására a Kumho Tire olyan gumiabroncsokat fejlesztett ki, melyek akkor is képesek a további haladásra, ha defektet kapnak. Olyan gumiabroncs-tömítőket fejlesztett ki, amelyek megakadályozhatják a levegő kiszivárgását az abroncsból, amikor egy éles tárgy, behatol a futófelületébe. A Kumho Tire olyan gumikat próbál kifejleszteni, amelyekhez egyáltalán nincs szükség levegőre.

A Kumho gumiabroncs elismerést kapott a kiemelkedő levegő nélküli gumiabroncs-technológiáért és formatervezésért. Az e-NIMF terméket az Amerikai Ipari Formatervező Társaság az IDEA szállítóeszközök kategóriában döntősnek választotta.


A Kumho Tyres két abroncs, amelyeket az idei IDEA-n finalistának jelöltek
https://k-newsletter.com/en/news/view/471

A levegő nélküli gumiabroncsokban a levegő pótlására küllőket alkalmaznak, melyek alakja a legfontosabb tényező. Az eddig kifejlesztett levegő nélküli gumik azonban nem voltak képesek kiküszöbölni a szabálytalan rezgéseket és sokkhatásokat a nagy sebességű forgásnál. Ennek oka az egy irányba rendezett küllők alakja. A probléma megoldására a Kumho Tire többrétegű szerkezetben elrendezett küllő nélküli abroncsokat készített, amelyek képesek a levegő által létrehozott pneumatikus nyomáshoz hasonló működésre.

Az e-NIMF olyan innovatív technológiákból áll, amelyek állandóan használhatóvá teszik az abroncsokat. Nagy sebességgel vezethető, a légnyomás csökkenése miatt nem igényel karbantartást. A továbbiakban csak a futófelületek cseréjét kell elvégezni. Az e-NIMF, amelyet a Kumho Tire sebességtartási tesztjén 160 km / h-ig sikerült terhelni. Ez a gumi szintén környezetbarát termék, melynek gyártása során speciális megújuló anyagokat használnak.

e-NIMF
https://k-newsletter.com/en/news/view/471
e-TOPS
https://k-newsletter.com/en/news/view/471

A nagyközönség számára tervezett levegő nélküli abroncsoknak azonban még hosszú utat kell megtenniük, mielőtt széles körűen elfogadottá válnak a fogyasztói piacon. Ezúttal a Kumho Tire olyan hibrideket is kifejlesztett, amelyek ötvözik a levegővel felfújt gumik és a levegő nélküliek előnyeit, akárcsak egy hibrid jármű a belső égésű és elektromos motorjával. Az e-NIMF mellett az e-TOPS is az IDEA 2020 döntőse lett.

Az e-TOPS egy olyan levegőmentes gumiabroncs, amelynek külső rétege érintkezik a talajjal, küllő szerkezete pedig hasonló a teljesen levegő nélküliekhez képest. A technológia révén nincs esélye annak, hogy egy idegen tárgy defeketet okoz a gumin, ami miatt fellép a levegővesztés. Ugyanakkor az abroncs belső rétege levegővel van kitöltve, ami olyan előnyöket kínál, amiket a hagyományos gumiabroncsoknál már megszokhattunk. Ez a hibrid, amely jobb tartósságot és biztonságot kínál, megőrizte a menetkényelmet, a vezetési teszt során akár 210 km / h sebességgel is tudott haladni.

Maxplo
https://k-newsletter.com/en/news/view/471

A jövőbeni gumiabroncsok fejlesztésének fő célja a biztonság további javítása. A tartósság mellett a jármű stabilitását befolyásolja a gumiabroncs tapadása. Az egyik legveszélyesebb körülmény a vezetésnél, ha esik az eső és nedves az út. Előfordulhat, hogy egy jármű teljesen elveszíti tapadását, ha hidroplanációs hatás éri.

De mi van akkor, ha egy gumiabroncs képes megjósolni az útburkolat állapotát és önmagától eltávolítani az esővizet a kritikus helyekről? A Kumho Tire Maxplo abroncsa elkerüli a hidroplanációt azáltal, hogy esőben haladva erőteljes légáramlatot generál az útfelület irányába. Maxplo Az abroncsa másik előre mutató tulajdonsága, hogy a futófelületei kiszélesedhetnek a havas vagy sáros utakon való tapadás javítása érdekében.

Spinus
https://k-newsletter.com/en/news/view/471

A gumiabroncsok alapvetően gyűrű alakúak, mivel azokat egy tengelyhez kell rögzíteni a kerekek körül a felszerelés során. Az az ötlet, hogy ugyanazon gumiabroncs futófelületét mechanikusan változtassák, mint a Maxplo, népszerű választás volt azoknak a gyártóknak, akik változó futófelületű termékeket kívánnak kifejleszteni a piacra. De a Kumho Tire-nek még jobb ötlete vol! A kifejlesztett Spinus gumiabroncs szerkezete közelebb áll a gömb formához. Egyedülálló szerkezete lehetővé teszi, hogy a hagyományos abroncsként forogjon, és bizonyos mértékben oldalra is dőljön. Normál esetben környezetbarát termékként működik, mivel keskeny felületet biztosít. Ez segít fenntartani a jó üzemanyag-fogyasztást normál körülmények között. De kanyarban vagy nagy sebességnél a gumiabroncs eldől és kiszélesedik, hogy maximalizálja a futófelület stabilitását.

A Kumho Tire olyan jövőbeli gumiabroncsok kutatásával foglalkozik, amelyek tovább növelhetik a tartósságot és a biztonságot, és rugalmasan reagálhatnak a különböző vezetési helyzetekre, ami jelentősen csökkentheti a balesetek kockázatát. A Kumho Tire összesen 65 díjat kapott globális formatervezési díjátadókon, köztük az iF Awards, a Red Dot Awards, az IDEA és a Good Design Awards (2009-2020), amelyek közül hétet ezek futurisztikus koncepció abroncsok nyertek el. Bár a koncepciógumik apró ötletek alapján készülnek el, a Kumho Tire fejlett technológiával rendelkezik, amit fel is használ, hogy a jövőben ezeket az újításokat a piacon elérhető abroncsokká alakítsa.

De míg az új vívmányok nem lépnek piacra, böngésszen a Kumho téli abroncsai közt:

Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Loading…

0

Comments

0 comments

Toyo tires és a bringások

Lendületet kapott az innováció – Figyelő Magazin