in , ,

Az elektromos járművek korszaka megkezdődött

http://k-newsletter.com/En/life/view/632

Sok média- és piackutató cég előrejelzése szerint 2021 lesz az elektromos járművek forgalmazásának első éve. Ennek oka van. Állítólag az EU 2021-től együttesen szabályozza az év során értékesített összes autó szén-dioxid-kibocsátását. Ha a szén-dioxid-kibocsátás meghaladja az „átlag 95g / km-t”, a gyártót 95 euró büntetés terheli.

Száz évvel ezelőtt, mielőtt a belső égésű motorok uralták volna az autópiacot, az elektromos járművek voltak a fő irányzatok. Meglepő módon az elektromos járművek legalább évtizedekkel megelőzik a belső égésű mozdonyokat. A feljegyzések azt mutatják, hogy az 1830-as évektől kezdve megjelentek az elektromos járművek korai formái, melyek gyorsan fejlődni kezdtek. 1859-ben a franciaországi Gaston Planté feltalált egy újratölthető ólom-sav akkumulátort. 1881-ben Camille Alphonse Faure javította az akkumulátor energiatárolási kapacitását.

Gustave Trouvé Franciaországban 1881-ben, William Edward Ayrton és John Perry pedig 1882-ben Angliában volt az úttörője az elektromos járműveknek. Németország kissé lassan haladt az elektromos járművek terén. 1888-ban Andreas Flocken nyomán a híres Ferdinand Porsche 1899-ben egy elektromos autót is kifejlesztett. Ezzel egyidőben a francia Chasseloup-Laubat és a belga Camille Jenatzy versenyeztek a gyorsabb elektromos jármű létrehozásában. Jenatzy elektromos autója 1899-ben törte át először a 100 km / h-s korlátot, három évvel korábban, mint a belső égésű mozdony.

Elektromos járművek és töltőállomások az Egyesült Államokban 1912-ben
http://k-newsletter.com/En/life/view/632
Az első GM EV1 sorozatgyártású jármű 1996-ban
http://k-newsletter.com/En/life/view/632

Állítólag az elektromos autókat a felsőbb osztály használta, mert azok nem keltettek zajt és kevesebb rezgést okoztak. Az 1900-as évek elején csak New Yorkban 2000 elektromos járművet üzemeltettek, és az 1910-es években több elektromos járművet értékesítettek, mint gőzös és belső égésű mozdonyokat, és több mint 30 000 elektromos jármű volt használatban az Egyesült Államokban.

A dolgok állása azonban 1908-ban megváltozott, amikor Henry Ford olcsó belső égésű mozdonyokat kezdett szállítani az Egyesült Államokban tömeggyártással. Mindezek mellett 1920-ban Texasban egy nagyméretű olajmező-fejlesztés olcsóbbá tette az üzemanyagot, ezzel éket verve a piacba. Azóta a belső égésű mozdonyok korszaka töretlen, már közel 100 éve folyamatosan.

Ahogy kezdtek felmerülni a környezetivédelmi kérdések és javultak az akkumulátorok, az elektromos autók ismét a felszínre emelkedtek. A GM az 1990-es években dobta piacra a sorozatgyártású EV1-et, ami a jövedelmezőségi problémák miatt gyorsan eltűnt. Körülbelül ekkor született meg Kaliforniában egy törvény, amely a villamos energiát részesítette előnyben (a benzinmotorok számára kedvezőtlenül). Összeesküvés-elméletek jelentek meg, amelyek szerint a törvényt végül az olajkonszernek és más autógyártók lobbija szüntette meg. Az elektromos autók korszaka még mindig távolinak tűnt, így egy ideig a kis motorokat és az elektromos motorokat ötvöző hibrid autók keltették fel a figyelmet.

A Tesla Model 3 2017-ben jelent meg
http://k-newsletter.com/En/life/view/632

A 2000-es években komolyan megkezdődött az elektromos járművek korszaka. Az akkumulátor-technológia fejlődésével a hibrid módszerek helyett a tiszta elektromos járművek korszaka nyílt meg. A Tesla az Egyesült Államokban az a társaság, amelyik valóban sikereket ért el e téren.. Martin Everhard és Mark Tafening számítástechnikusok 2003-ban alapították, 2004-ben pedig a PayPal vezérigazgatója, Elon Musk befektetett a cégbe. A Tesla olyan cég volt, amely kezdettől fogva csak elektromos járműveket gyártott. Az első autó a Roadster volt, amely a 2012-es S modellel bizonyította teljesítményét és jövedelmezőségét.

Az összes autómárka felgyorsította az átállást az elektromos járművekre. 2025-re várhatóan több mint 250 tiszta elektromos járműmodell kerül majd a globális piacra, és a fejlett technológiával és futurisztikus kialakítással felszerelt különféle elektromos járművek teljesen megváltoztatják mindennapjainkat. Tetszik vagy sem, de az elektromos járművek korszaka megkezdődött.

Mercedes-Benz Vision EQS
http://k-newsletter.com/En/life/view/632
Audi Q4 Sportback
http://k-newsletter.com/En/life/view/632

Vessünk egy pillantást az idén megjelenő új elektromos járművekre. A Hyundai Ioniq5 egy félig közepes méretű crossover jármű, akkumulátorral, amely 20 perc gyors töltéssel 500 km-ig képes üzemelni. A vállalat elektromos jármű forgalomba hozatalát is tervezi Genesis márkanéven, és a Hyundai elektromos járműplatformjának, az E-GMP-re épülő G80 EV futásteljesítménye is várhatóan körülbelül 500 km lesz. A Mercedes-Benz piacra dobja luxus elektromos autójának EQS-ét. Ez az első elektromos jármű, amely kifejezetten erre specializálódott EVA platformot használja, és bár a belső kialakítás az új S-osztályból származik, a külső kialakítás teljesen más, mint amit az elektromos járműveknél láttunk. Az EQS állítólag 700 km-t képes futni teljesen feltöltött akkumulátorral.

A BMW, amely korán piacra dobta az i-sorozatot, és beugrott a mindennapi elektromos járművek piacára, az iX-et ebben az évben tervezi kiadni, egy elektromos SUV koncepcióautó 2018-ban bemutatott elképzelése alapján. A BMW több mint 11 új elektromos járműmodell bevezetését tervezi 2023-ig. Az Audi a Q4 Sportback e-tront idén is bemutatja az e-tron sorozat második modelljeként. Állítólag a vállalat növeli az akkumulátor kapacitását a futásteljesítmény javítása érdekében, és ugyanabban az árkategóriában lesz elérhető, mint a Tesla Model 3.

Ezt a trendet látva a Kumho Tire kifejlesztette Wattrun 205/55R16 V VS31 gumiabroncsát kifejezetten elektromos autókra.

Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Loading…

0

Comments

0 comments

Nyert a Kumho – 2021 Autobild nyári gumiabroncs teszt

J.D. Power Finds – KUMHO 3. helyezett