A rally egy versenyszerű terepmotorsport esemény, amely a sivatagi rekkenő hőségében zajlik; kemény sziklás terepen a hegyek közt. A Dakar-rally 2022 az előzőekhez hasonlóan, idén is egy extrém megmérettetés lesz könyörtelen körülményekkel és időkorlátokkal, ahol csak a versenyzők fele tud célba érni. Joggal vívta ki magának hírnevét a világ legkeményebb ilyen jellegű eseményeként.

A Dakar Rally 2022 január 2. és 14. között kerül megrendezésre.

Dakar büszkesége és a kalandvágy

1978 decemberében egy francia fiatalember, Thierry Sabine egy tervvel állt elő, és megnyitotta az ajtót a kalandok világa előtt.

A Párizsból induló versenyen az indulók átkelnek a Szahara-sivatagon, majd Szenegál fővárosában, Dakarban érnek célba. A megmérettetés Párizs-Dakar Rally néven vált széles körben ismertté.

A 2009 és 2019 között az esemény Dél-Amerikában került megrendezésre különböző zavargások miatt. Ezek után megújulva és új kalandot keresve 2020-ban a közel-keleti Szaúd-Arábiába költözött.

Annak ellenére, hogy nagy távolságra található az eredeti Párizs-Dakartól, a Dakar nevet mindig is megőrizte. A név egyet jelent a „világ legextrémebb rallyjával”, a nonstop kaland szellemét képviseli. A rally továbbra is nagyszámú szurkolót és nézőt vonz, a mai napig az emberek szívébe lopja magát.

A durva utak fejlesztik autóinkat és embereinket

A Dakar Rally teljes távja körülbelül 8000 km, és nagyjából két hétig tart. Ez a távolság a Föld kerülete egyötödének felel meg.

A legtöbb szakasz tartalmaz szállást (bivak) és tranzit szakaszt. Egyes szakaszokon a teljes napi vezetési távolság megközelítőleg 1000 km.

Az útvonalat az útikönyvként ismert utasításkészlet mutatja. Ezek az utasítások és az útikönyv csak egy egyszerű dokumentum, amely megmutatja a távolságokat és az úticélok nevét. A négykerekű kategóriában egy segédvezető kíséri a vezetőt, és navigátorként működik, szakértelmét és tapasztalatát felhasználva a legjobb útvonal elérése érdekében. A navigátornak és a sofőrnek kiváló kommunikációs kapcsolatban kell lennie, magas szintű bizalommal.

A Dakar-rally kihívása

A TLC több mint 25 éve versenyez a Land Cruiserrel a gyártói kategóriában az 1995-ös első rally óta. A kategória megköveteli, hogy a járművek a lehető legközelebb álljanak a tényleges gyártási modellekhez, ezért az engedélyezett kiegészítő felszerelések olyan területekre korlátozódnak, mint a biztonság és az ehhez kapcsolódó tételek. A cél a Dakar rally sikeres teljesítése anélkül, hogy extrém körülmények között összetörne az autót. Emiatt nagy hangsúlyt fektetnek az alapszéria járművek teljesítményére.

A TLC célja, hogy hozzájáruljon az egyre jobb autók gyártásához azáltal, hogy a Land Cruisert a legszélsőségesebb környezetben és körülmények között használja. A csapat tippeket is keres arra vonatkozóan, hogy mit lehet fejleszteni a jövő autóiban, és továbbra is a sorozatgyártású kategória győzelmére törekszik.

A Toyota Auto Body személyzet tagja a csapatnak

A Toyota Auto Body munkatársai közül kiválasztja a csapatmenedzsereket, a sofőröket és a navigátorokat, majd kinevezi őket a csapat részévé. A megválasztott munkatársak hazai és külföldi fejlesztési tesztelések során tapasztalatot szereznek, majd a Dakar Rally 2022-n is megmérettetik magukat. Ezekkel a kezdeményezésekkel maguk a munkatársak is képzésben és fejlesztésben részesülnek a tényleges helyszínen, ez által pedig közelebb kerülnek a saját fejlődésükhöz is.

TOYOTA LAND CRUISER 200

A TLC abban a gyártási kategóriában vesz részt, ahol bizonyos felszerelések kötelezőek. Bár sorozatgyártású járműveket használnak, a biztonság és a vezethetőség érdekében bukóketreceket, 6 pontos biztonsági öveket, nagy kapacitású üzemanyagtartályokat, tűzoltó készülékeket és még sok mást hozzáadtak a járművekhez. A főbb alkatrészek, például sebességváltók és differenciálművek cseréje nem megengedett a rally során.

Kijelenthető, hogy a Land Cruiser 200 külső módosításai a legjobb rally géppé teszik azt. Úgy tervezték, hogy megfeleljen ennek a fárasztó eseménynek, amely körülbelül 10 000 km-en át halad a hegyvidéki terepen és sivatagokon.

A Toyota járműve a lehető legjobb teljesítmény érdekében Toyo Tires Open Country M/T gumiabroncsokkal lettek felszerelve.

A pilóta, Akira Miura eredményeit az alábbi linken tekinthetik meg:

https://www.dakar.com/en/competitor/242

MŰSZAKI ADATOK

Alapmodell kód:              VDJ200

Motor kód:         1VD-FTV

Teljes elmozdulás:           4461cc

Teljes hossz/szélesség/magasság:            4 950 mm / 1 970 mm / 1 910 mm

Maximális kimenet:        ≥ 300 LE

Maximum torque:           ≥ 800 N⋅m

Kormányzás:      Fogasléc és fogaskerék

Első felfüggesztés:          Dupla lengőkaros független tekercsrugók (BOS)

Hátsó felfüggesztés:       Utánfutó lengőkar tekercsrugóval (Chuhatsu)

Lengéscsillapítók:            Kétcsöves gáz tartálytartállyal (BOS)

Fékek:   Első/hátsó szellőzőtárcsa (csak az Endless fékbetétjei)

Terjedés:             6 sebességes automata (6 Super ECT)

Gumiabroncs méret:      285/70R17 (Toyo Tires OPEN COUNTRY M/TR)

Kerekek:              Kovácsolt magnézium, 17 hüvelyk x 7,5 J (ENKEI)

Hajtómű:             Négykerék meghajtás (4WD)

Válogasson kedvére téli gumi kínálatunkból, szereltesse át országszerte több, mint 200 helyen.

Ne maradjon le újdonságainkról, akcióinkról, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Előző cikkPartneri együttműködés – MEN’S EHF EURO 2022 & Falken
Következő cikkGumi forgásirány és mintázat típusok, előnyök és hátrányok