A Dakar Rally 2023 támogatása a „TOYO OPEN COUNTRY” programmal

Toyo Tyre és a Dakar Rally 2023

A Toyo TYRE CO., Ltd. és a Toyota Auto Body Co., Ltd. bejelentette, hogy a “Team Land Cruiser Toyota Auto Body” ralicsapat Toyota Land Cruiser járművét a Toyo Tyre OPEN COUNTRY M/TR terepabroncsaival szerelték fel, hogy ez által a gyártó támogassa a „Dakar Rally 2023” kihívást.

A Dakar Rally egy 1979 óta megrendezett terep-rali (off-road endurance rally) verseny. A világ egyik legnehezebb motorsport versenyeként ismert, mivel pontos pályaválasztást és folyamatos menetet igényel. Két héten keresztül különböző környezetben, a hideg hegyvidéki területektől a perzselő sivatagokig kell a versenyzőknek helytállniuk.

A 2022. december 31-én kezdődő Dakar Rally 2023 Szaúd-Arábiát a nyugati parttól a keleti partig átszelő útvonalon kerül megrendezésre. Az útvonalon összesen 15 gyorsasági szakaszon (versenyszakaszon, körülbelül 5000 km-en és az ezeket összekötő szakaszon (mozgó szakaszon) versenyeznek a résztvevők.

Team Land Cruiser

A Toyota Auto Body egy rallycsapat, mely a Toyota Land Cruiser járművel kifejezetten erre a versenyre álltak fel.1995-ben a korábbi Toyota Team Aracóval először a Párizs-Dakar Rallyn vettek részt Land Cruiserrel (80-as sorozat). Azóta továbbra is részt vesznek ezen a rallyn a T2 szériaautók divíziójában, és sorozatban kilencedik győzelmét arattak a 2022-es Dakar-ralin.

Tavaly a Toyo Tyres kifejlesztette az TOYO OPEN COUNTRY M/TR-t a Dakar Rallyn való használatra, kihasználva a Team Land Cruiser Toyota Auto Body-val megszerzett terepversenytechnológiát és tapasztalatokat. A 2023-as Dakar Rallyn a Land Cruiser LC300 (Dakar Rally 2023 specifikációi) vezetési teljesítményre törekszik durva útfelületeken, például sziklás területeken és sivatagokon, javította a tartósságot és a kopásállóságot, valamint igyekszik csökkenteni a környezeti hatásokat.

TOYO OPEN COUNTRY M/TR

A TOYO OPEN COUNTRY M/TR (LT285/70 R17 116/113P) gumiabroncsot tavaly fejlesztették ki azzal a feltételezéssel, hogy a Dakar Rallyn is használni fogják. A gumi összetételét és a gumiabroncs szerkezetét a tartósságára hangolták. Amellett, hogy az egyenetlen útfelületeken, például sziklás területeken és sivatagokon is jól teljesít, olyan kialakítást, összetett és nagy merevségű peremszerkezetet alkalmaznak, amely minimálisra csökkenti a nagy sebességű vezetés közbeni ütközések miatti károsodást. Ezenkívül fenntartható anyagokat használnak a „fenntartható mobilitás megvalósítására” vonatkozó irányelvüknek megfelelően. A gumiabroncs alkatrészei közül a futófelület, a vázréteg és az oldalfal főként butadién gumiból és biomasszából (megújuló anyagokból, például növényekből származó) sztirol-butadién gumiból készül, újrahasznosított anyagként pedig újrahasznosított peremhuzalt használnak.

A csapatban két autó vesz részt, a képek az alábbi linkeken érhetők el.

Akira Miura: https://www.mchphotodisk.com/42jde733/
Ronald Basso: https://www.mchphotodisk.com/hszz63h/

Jelenleg Ronald Basso a P1-ben van a T2 osztályban, míg Akira Miura a P2-ben.

A csapat frissítései itt érhetők el: https://www.toyota-body.co.jp/dakar/en/news/

Válogasson kedvére téli gumi kínálatunkból, szereltesse át országszerte több, mint 200 helyen.

Ne maradjon le újdonságainkról, akcióinkról, iratkozzon fel hírlevelünkre!