A Cooper Tires nagyvállalatként természetesen fontosnak tartja a fiatalok tehetséggondozását.
Épp ezért, immáron ötödik éve rendezik meg az úgynevezett Gyártási Napot (Manufacturing Day). Ezen a napon, évről évre diákok tízezreitit mozgatják meg és ismertetik meg velük az amerikai gyártóipari létesítményeiket. A nap keretein belül bejárhatják a gyárakat, illetve interaktív foglalkozásokon vehetnek részt a szakma tapasztalt dolgozóival. Ezzel igyekeznek ösztönözni a fiatalabb generációt arra, hogy a gyártóiparban vállaljanak munkát. Tökéletes felhívás és motiváció arra, hogy az amerikai gyártóiparban fennálló – és várhatóan tovább növekedő – üresedést betöltsék. Egy kutatás szerint 2,4 millió betöltetlen munkahely van és lesz jelen az ország gyártóiparában a 2018 és 2028 közötti időablakban. Az ilyen eseményekkel, rendezvényekkel törekednek arra, hogy megmutassák, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésükre, amennyiben ezt a szakmát választják.
Ezen kívül elindították a Tread Wisely nevű programjukat, amelynek fő célja, hogy a fiatalok közt is népszerűsítsék a biztonságos autózást és felhívják a figyelmet a gumiabroncs ebben betöltött kulcsfontosságú szerepére. Ahhoz, hogy a lehető legszélesebb körben elérjék a 15-25 év közötti célcsoportjukat, fő kommunikációs csatornájuk a korosztály által leggyakrabban használt közösségi média felületek, illetve a saját fejlesztésű applikációjuk (Tread Wisely). Fő üzenetük a gumik állapotellenőrzésének fontosságára vonatkozik, amin belül a kopásra, a mintamélységre és a guminyomásra hívják fel a fiatalok figyelmét.