CASTROL ON THERMAL MANAGEMENT E-FLUID – hőkezelő folyadék

Az elmúlt évtizedben hatalmas előrelépések történtek az elektromos járművek akkumulátor-technológiái terén, amelyek lehetővé tették a nagyobb energia leadását és növelték a hatótávolságot egyetlen töltéssel.

A Castrol piacra dobott egy innovatív elektromos járművekhez kiváló e-termikus folyadékot, amely csökkenti a töltési időt, növeli a teljesítményt, a biztonságot és a hosszú élettartamot biztosít.

A FEJLESZTÉS HÁTTERE

Az elektromos jármű akkumulátorok egyik legfontosabb kihívása továbbra is a hőmérséklet-szabályozás egyre szélsőségesebb üzemi körülmények között, például ultragyors töltés esetén, és mindenféle éghajlat esetén. Jelenleg a legtöbb elektromos autó léghűtéses vagy közvetett folyadékhűtéses akkumulátor-rendszerrel rendelkezik.

A léghűtéses rendszerek népszerű választásnak bizonyulnak, különösen a korai generációs elektromos autók körében; de bár ez a módszer viszonylag egyszerű és olcsó, a léghűtés kevésbé hatékony, és extrém körülmények között és éghajlaton rosszul tud teljesíteni, ami korlátozhatja a jármű hatósugarát. 

A közvetetten hűtött akkumulátorrendszerek olyan folyadékokra támaszkodnak, amelyek hővezető képessége magasabb, mint a levegőé, de szélsőséges műveletek, például tartós ultragyors töltés és kemény vezetés esetén még mindig korlátozottak.

Az új generációs akkumulátoros elektromos járművek a közvetlen hűtésre térnek át annak érdekében, hogy lehetővé tegyék az ultragyors töltést tartós sebességgel, valamint javítsák az akkumulátorrendszert és a jármű teljesítményét. Ehhez az e-termikus folyadékok új generációjára van szükség, hogy megfeleljenek ezeknek az egyre igényesebb követelményeknek

ELEKTROMOS JÁRMŰ HŐKEZELŐ FOLYADÉKOK

Az elektromos járművek akkumulátorai akkor dolgoznak a legjobban, amikor töltik és lemerítik az energiát – és ekkor érhetik el a nem kívánt hőmérsékletet. Az elektromos autók technológiájának fejlődésével az akkumulátorok soha nem látott nyomásnak lesznek kitéve a járművek teljesítményének és az ultragyors töltésnek köszönhetően.

E kihívások leküzdése érdekében a Castrol kifejlesztett egy Thermal Management e-Fluid folyadékot, amely az akkumulátort ideális hőmérsékleten tudja tartani, és a jövőben is folytatja a hasonló termékek egyedi technológiájának kidolgozását.

A KIHÍVÁS

Az új generációs akkumulátoros elektromos járművek az akkumulátorok hőkezelése érdekében a közvetlen hűtésre térnek át a jobb teljesítmény és a gyors töltés érdekében. A hatékony közvetlen hűtés fejlett dielektromos hűtőfolyadék-technológiát igényel az akkumulátor teljesítményének fenntartása érdekében a jármű élettartama alatt.

TECHNOLÓGIÁNK

A Castrol fejlett tulajdonságokkal rendelkező Castrol ON Thermal Management e-Fluidot fejlesztett ki annak érdekében, hogy az akkumulátorok hőkezelése jobb legyen az elektromos járművekben.

De mi miatt ilyen hatékony?

  • Alacsonyabb viszkozitási szintekkel rendelkezik, mint a hagyományos dielektromos folyadékok, például a transzformátor folyadékok.
  • Erős elektromos szigeteléssel és magas lobbanásponttal rendelkezik, hogy megvédje az akkumulátort a meghibásodástól és a gyújtástól.
  • Oxidációs ellenállással rendelkezik, ami lehetővé teszi, hogy a folyadék élettartama alatt megőrizze teljesítményét.

AZ EREDMÉNY

Fejlett e-termikus folyadék, amely extrém körülmények között hűvös állapotban tudja tartani az akkumulátort az elektromos járműben.

A CASTROL ON THERMAL MANAGEMENT E-FLUID viszkozitása alacsonyabb, mint a hagyományos dielektromos hűtőfolyadékoké, növeli a hűtési hatékonyságot és megvédi az akkumulátorokat az elektromos meghibásodástól.

Dielektrikus folyadék viszkozitásának változása különböző hőmérsékleten
Dielektrikus folyadék viszkozitásának változása különböző hőmérsékleten

„Az új közvetlen Castrol ON e-termikus folyadék átfogó tesztelését végezzük annak biztosítása érdekében, hogy az magas szintű teljesítményt, védelmet és fenntarthatóságot biztosítson az akkumulátor élettartama alatt” – kommentelte Dr. Marc Payne, a Castrol elektromos jármű-folyadékokkal foglalkozó kutatási vezetője. „A megnövelt teljesítménysűrűség, amely lehetővé teszi a közvetlen akkumulátorhűtés alkalmazását, lehetővé teszi a gyártók számára, hogy még nagyobb teljesítményű és sokkal jobb gyors töltési képességekkel rendelkező elektromos autókat fejlesszenek ki. Míg a közvetlen e-termikus folyadékok jelenleg csak a nagy teljesítményű hibrid autókban találhatóak meg, azt várjuk, hogy a technológia „lecsöpög”, és széles körben elterjedt az elektromos járművek következő generációiban.”

Jelentkezzen be olajcserére a szervizkulccsal megjelölt szervizeink egyikébe!

Vélemény, hozzászólás?