24h Nürburgring 2022
  • Autósport
  • Nyári gumi
  • 24h Nürburgring 2022 a Toyo Tires szemszögéből

    24h Nürburgring 2022 a Toyo Tires szemszögéből 24h Nürburgring 2022

    Nürburgring pálya – mit érdemes tudni róla?

    A Toyo Tires kutatási és fejlesztési részlege a Nürburgringen zajló versenyeket használja fel az úgynevezett „slick”, vagyis sima (futófelület nélküli) abroncsok fejlesztésére.

    A 24 órás Nürburgring Európa legnagyobb versenye. Az idei az 50. verseny volt, ahol 135 autó indult, és amelyet 230.000 néző követett figyelemmel. 

    A versenyző autók hatalmas száma csak a pálya mérete miatt lehetséges, amely két különálló pályából, a Grand Prix pályából és a Nordschleife pályából áll. A pálya teljes hossza 25,98 km.

    A nézők a versenypálya teljes hosszában figyelemmel kísérhetik a futamot.

    A pálya elhelyezkedését tekintve keresztül megy egy erdőn, egy völgyön és saját mikroklímával rendelkezik.  Ez instabil időjárási körülményeket teremt. Szokatlan módon 2022-ben a verseny 24 órájából 23 órán át száraz volt.

    Mit érdemes tudni a csapatról?

    A Toyo Tires a Ring Racinggel kötött partnerséget, mivel jelentős tapasztalattal rendelkeznek az autók felkészítésében a Nürburgringen való versenyzéshez.

    A csapat 2020-tól kezdődően a Nürburgring Langstrecken Series (NLS) versenyein és a 2021-es 24 órás versenyen kezdett részt venni.

    2022-ben új felállást alkalmaztak és a csapat két Toyota GR Supra GT4-es autót indította az NLS-ben, hogy a 24 órás versenyre fejlesztett autót készen álljon.

    A csapat körülbelül 25 fős személyzetből áll, akik az autókat segítik.

    A 24 órás versenyre a Toyo Tires egy kisebb gumimérnöki csapatot küldött Japánból, valamint a Global Marketing egyik képviselőjét, hogy felügyelje a versenyt.

    Érdekesség

    A Covid miatt a 2019-es futam óta nem volt engedélyezett a nézők jelenléte. A 2022-es versenyen azonban a 230.000 néző meghaladta a 2019-es nézőszámot.

    A 24 órás futam előtt hagyomány, hogy a csapatok a pálya melletti városon keresztül tolják autóikat, és autogramot osztanak. Ez az egyik leglátogatottabb esemény a programban.

    A nézők bármelyik emelvényre külön díj nélkül bejuthatnak. Mivel a rajt- és célegyenesre néző helyről nagyon sok néző kívánta megtekinteni a versenyt, a szervezőknek két és fél órával a verseny kezdete előtt ideiglenesen le kellett zárniuk azokat, hogy megakadályozzák a túlzsúfoltságot.

    Élő közvetítés

    A Nürburgring-et két csatornán élőben közvetítették, a következőképpen:

    • Nürburgring TV élő YouTube közvetítése, német vagy angol kommentárral. Ezen a csatornán keresztül 2,1 millió néző követte a versenyt.
    • Német televíziós közvetítés az RTL csoporthoz tartozó NITRO csatornán. Ebben a műsorban egy korábbi autóversenyző a moderátor, aki a MotoGP műsorvezetéséről ismert. Egy másik műsorvezető az egyik legnagyobb német tévécsatorna reggeli műsor műsorvezetője. A 24 órás élő közvetítést 580.000 néző nézte.

    A verseny teljes televíziós nézettsége magasabb, mivel a verseny után több százezer néző nézi a vágott összefoglalókat és a verseny újraközvetítését.

    SP10 és SP8T osztály

    A csapat hat másik autóval állt közvetlen versenyben az SP10-es osztályban.

    Az osztályban a következő autók versenyeztek

    • Aston Martin Vantage AMR GT4
    • BMW M4 GT4
    • Porsche 718 Cayman GT4 RS CS

    A PROSport Racing Aston Martinja volt az egyetlen autó, amely a rajtnál megelőzte a két Toyotát a gyorsabb kvalifikációs ideje révén. Az ideje 8:52:638, volt szemben a leggyorsabb Toyo Supra 9:00:016-os idejével.

    Az SP10-es osztályt az FK Performance Motorsport BMW M4-ese nyerte. Az összesített P19-es pozícióban lévő autó nyolc körrel többet teljesített összességében, mint a Toyo Tires 83-as számú Supra.

    A Supra a 24 órás versenyen az osztály P5. és az összesített P43. helyén végzett.

    Rajt

    A verseny a tervek szerint 16:00-kor kezdődött.

    A 135 autót három rajtcsoportra osztották, mindegyiknek gördülő rajtot adtak.

    Az első rajtcsoport a leggyorsabb, GT3-as autóké volt. A Toyo Tires autók és az összes többi SP10-es osztályú autó a második rajtcsoportban indult.

    A 2. rajtcsoportban 50 autó állt 25 sorban.

    24h Nürburgring

    A két Toyo Tires autó erősen kezdett, néhány alacsony, 9 perces köridővel (9:02:00-9:05:00), még a nagy forgalom közepette is a verseny elején.

    Az első óra után a Toyo Tires #84-es autója a P3. helyen állt az osztályban, kevesebb, mint 40 másodperccel lemaradva az osztályelső mögött.

    20:00 körül a boxutcába való behajtáskor a #84-es autónak mechanikai problémája akadt a fékekkel. Mivel nem tudott fékezni, az autó nekiment az üzemanyag-szivattyúnak és a boxutca személyzetének.

    Az autó jelentős javításra szorult, így a #83-as vette át a vezető autót. Hajnali 3 órakor az autót megjavították, és újra a pályán volt. Bár az osztálygyőzelemre nem volt esély, a gumikon végzett fejlesztési munka folytatódott, és a versenyzők elég versenyképesek voltak ahhoz, hogy több mint 30 helyet visszaszerezzenek. A #84-es autó néhány körrel azután érte el a leggyorsabb köridejét, hogy újra a pályára állt.

    A #84-es autó a P93. helyen végzett 9:01:116-os legjobb körrel, a #83-as autó pedig a P43. helyen végzett 9:02:741-es legjobb körrel.

    Toyo Tires gumiabroncs ellátás

    A Toyo Tires több mint 500 „slick” és nedves gumit hozott a versenyre.

    A gumik többféle keverékben és nedves változatban álltak a csapat rendelkezésére.

    Minden versenyző dicsérte a „slick” gumikat, amelyek gyorsak és egyenletesek voltak. Amikor hosszabb használat után elkezdtek kopni, azt fokozatosan tették, és rengeteg visszajelzést nyújtottak a versenyzőknek.

    A nedves gumikat csak rövid ideig használták, és mivel a hatalmas Nordschleife pálya helyenként nedves, máshol viszont száraz volt, nagyon gyorsan elhasználódtak, ami miatt a versenyzőknek lassítaniuk kellett, hogy a gumiabroncsot túl nagy kopás nélkül tartsák.

    Összegzés

    A Nürburgring 24 órás versenye nagy értéket képvisel Európában. Az ügyfelek és a végfelhasználók érdeklődnek a Toyo Tires részvétele iránt.

    A Toyo Tires 2022-ig a gumik fejlesztésére összpontosít, emellett a jövőben nagyobb figyelmet fordít a tevékenység promóciós oldalára.

    A jövő évi versenyre vonatkozó tervekről már folynak a megbeszélések. A megbeszélések folyamán a leggyorsabb, legversenyképesebb osztályba való esetleges átköltözésről is szó esett. A 2023-as évre vonatkozóan azonban még nem készült fix terv.

    A Toyo Tires jövőbeli részvételéről hamarosan bejelentést tesznek.

    Válogasson kedvére nyári gumi kínálatunkból, szereltesse át országszerte több, mint 200 helyen.

    Ne maradjon le újdonságainkról, akcióinkról, iratkozzon fel hírlevelünkre!

    7 perc