UHP teszt 2022 – nagy teljesítményű gumiabroncsok megmérettetése
UHP teszt 2022
Az UHP teszt 2022-n a piacon a tíz legnépszerűbb UHP (nagy teljesítményű) gumiabroncsokat tesztelték, hogy pontos képet kapjanak róla, melyik abroncs miben a legjobb.
A tesztautó Toyota Supra elöl 255/35 R19, hátul 275/35 R19 gumiabroncsokkal van felszerelve.
UHP teszt 2022 – Száraz
A száraz pálya viszonylag rövid és gyors szakasz, hosszú kanyarjai pedig remekül próbára teszik a gumiabroncsok oldaló tapadását.
A nyolcadik helyen a Nankang végzett, az egyik legprogresszívabb abroncs lett a verseny során. Mondhatni, ha valaki driftelni szeretne megtanulni, akkor ezt válassza, könnyen csúszik, de nem kopik.
A Kumho volt eddig az első abroncs, ahol az ember úgy érzi, hogy ténylegesen ő vezeti az autót, nem pedig a felmerülő helyzeteket kezelni. A kormányzás megfelelő volt, tapadása egyenletes.
A Vredestein kormányozhatósága kifejezetten jó, tapadása kiváló, ugyanakkor ez egy régi típusú gumiabroncs, ami lassan készen áll egy frissítésre.
A Michelin Pilot Sport 4S a negyedik lett. Mint mindig a Michelinnél, most is fantasztikus volt a tapadás, nagyon erős a fék, de a kormányozhatósága hagy némi kívánnivalót maga után.
A Bridgestone Potenza Sport a 3. helyen áll remek tapadásával, közvetlen, gyors kormányzásával.
Lényegében az első helyen osztozva az új Continental SportContact 7 és a Goodyear Eagle F1 SuperSport áll.
A Continental 0,02 másodperccel volt a gyorsabb a két gumi közül. A kormányzás nem volt olyan gyors, de így is a csoport egyik legjobbja. Megfelelően progresszívan viselkedett, ahol csúsznia kellett ott csúszott.
A Goodyear otthon van a száraz pályán. Gyors kormányzás, kiváló oldalsó tapadás, remek irányíthatóság.
UHP teszt 2022 – Nedves
A nedves útkezelési kör elég hosszú és elég változatos ahhoz, hogy megfelelő és nagy időkülönbség alakuljon ki a gumik teljesítménye között.
A Goodride-al felszerelt Supra meglehetősen nagy alulkormányzottságot mutatott, amit általában biztonságosnak tartanak, de ez ténylegesen csak akkor fontos, ha az autó valóban megfordul.
A 8. helyen a Goodyear következett. Itt kifejezetten rossz eredmények születtek egyensúlyozás szempontjából. Olyan volt a vezetési érzet, mintha tengelyenként eltérő gumi lenne.
A 7. helyre a Kumho abroncsa került. A kormányzás rendben volt, gyorsan fordult, de a tapadási szint összességében elég alacsony volt. A legnagyobb probléma az volt, hogy miután túllépte a tapadási határt, sokáig csúszott.
A Toyo gumiabroncsa került az 5. helyre, amivel kifejezetten élmény volt vezetni.
A Nankang viszonylag átlagos tapadásával a 4. helyre került, melynek a hátsó tengelyen az egyensúlya kifejezetten jó volt, megkönnyítette a vezetést.
A harmadik Michelin megismételte a Vredestein és a Goodyear problémáit, hátul korlátozott volt, de a Goodyearrel és a Vredesteinnel ellentétben, kifejezetten jó tapadása volt.
Jelentős előrelépést mutatto a Bridgestone Potenza Sport a 2. helyen, ami ismét bizonyítja, hogy vizes pályán ez az legjobb választás. Közúti abroncsnak talán nem a legmegfelelőbb, de a pályán nyújtott tulajdonságai meggyőzőek voltak.
Az új Continental SportContact 7 egészen egyszerűen egy más kategóriát képvisel. Magasan a leggyorsabb eredményt produkálta, 5 mp-el volt gyorsabb a többi abroncsnál, kiváló tapadással.
Az egyenes aquaplaninget Kumho és Nankang vezette, jelentős előnnyel a csoport többi tagjához képest. A Bridgestone-nal, a Continentallal és a Goodyearrel ellentétben a Michelin nem áldozta fel az aquaplaning ellenállását a száraz és nedves úton való kiváló tapadás miatt.
Az íves aquaplaning összesített eredménye hasonló volt, mint az egyenes aquaplaning.
UHP teszt 2022 – Környezet
A Nankang AS2+ produkálta a legalacsonyabb zajszintet a teszt során. A Toyo, a Vredestein és a Nankang holtversenyben a legmagasabb szubjektív kényelmi pontszámot is elérte.
A Goodride olcsó abroncsának volt a legalacsonyabb gördülési ellenállása, ami kevéssel megelőzte a Michelint és a Nankangot. A Bridgestone Potenza Sport szokatlanul magas eredményt ért el a gördülési ellenállás terén.
Teszt összefoglaló | |
Száraz fékezés | ▲ Continental SportContact 7: 33,17 M ▼ Goodride SA37: 37,52 M |
Száraz kezelés | ▲ Continental SportContact 7: 52,16 s ▼ Goodride SA37: 54,95 s |
Nedves fékezés | ▲ Continental SportContact 7: 50,13 M ▼ Federal Evoluzion ST 1: 64,06 M |
Nedves kezelés | ▲ Continental SportContact 7: 083,24 s ▼ Federal Evoluzion ST 1: 101,10 s |
Egyenes apuaplaning | ▲ Kumho Ecsta PS71: 90,07 Km/H ▼ Goodyear Eagle F1 SuperSport: 85,23 Km/H |
Íves aquaplaning | ▲ Kumho Ecsta PS71: 2,89 m/ s2 ▼ Federal Evoluzion ST 1: 2,38 m/s2 |
Kényelem | ▲ Toyo Proxes Sport A: 10 pont ▼ Bridgestone Potenza Sport: 08 pont |
Zaj | ▲ Nankang Sportnex AS2 Plus: 71,3 dB ▼ Goodyear Eagle F1 SuperSport: 74,9 dB |
Gördülési ellenállás | ▲ Goodride SA37: 08,985 kg / t ▼ Bridgestone Potenza Sport: 10,29 kg / t |
Válogasson kedvére nyári gumi kínálatunkból, szereltesse át országszerte több, mint 200 helyen.
Ne maradjon le újdonságainkról, akcióinkról, iratkozzon fel hírlevelünkre!