A sok téli utazási horror történet forrása a felkészültség hiánya. Tavasszal, nyáron és ősszel könnyű belenyugodni az önelégültségbe, de a biztonságos téli vezetéshez tudatosságra és felkészülésre van szükség.
Még a legrosszabb téli vezetési forgatókönyvek is megfelelően kezelhetők, ha járműve megfelelően működőképes, és a megfelelő mobilitási és túlélési kellékek rendelkezésre állnak.
Íme, néhány tipp az autó megfelelő téliesítésére:
A nem igazi téli körülményekre tervezett gumiabroncsokkal felszerelt járművek már a nyolc labda mögött vannak. A járművezetők óvatossága vagy hozzáértése semmiképpen sem képes leküzdeni a veszélyes gumiabroncs okozta tapadás hiányát.
Ha a tél rendszeres fagypontot és téli csapadékot jelent, akkor a téli gumiabroncsok jelentik a legfontosabb teljesítményt a járműben.
A téli gumik pozitív hatását nehéz túlbecsülni. A téli gumiabroncsok használói gyakran úgy gondolják, hogy átalakítják a téli vezetési élményt.
Az abroncsnyomás ingadozik a hőmérséklet emelkedésével és csökkenésével.
Észak -Amerika nagy részén a nyári és a téli átlaghőmérséklet közötti különbség körülbelül 50 ° F. Ez azt jelenti, hogy a gumiabroncsok körülbelül 5 psi -t fognak ingadozni (feltéve, hogy nincs más légveszteség) az év leghidegebb és legmelegebb időszakai között. A hidegebb hónapokban 5 psi ingadozás is befolyásolja a tapadást, kezelhetőséget és tartósságot.
A tél kezdete előtt győződjön meg arról, hogy a gumiabroncsok nyomása "specifikus", és bizonyos időszakonként folyamatosan figyelje a gumiabroncsok nyomását.
A tél a jármű rendszereire és alkatrészeire gyakorolt általános időszak. A túlzott mechanikai kopás és az esetleges meghibásodás elkerülése érdekében ellenőrizni kell a folyadékok téli alkalmasságát. A legfontosabb folyadékok közül néhány:
Kritikus fontosságú, hogy megfelelő fagyálló/víz keverékkel rendelkezzen, hogy elkerülje a hűtőfolyadék befagyását és a nagyobb hűtő-problémákat. Győződjön meg arról is, hogy a hűtőfolyadék majdnem tele van a tartályban.
Mi lehet rosszabb, mint áthaladni egy téli viharon, amikor a közúti só, illetve piszok miatt beragadt a szélvédő, és nincs módja annak, hogy megtisztítsa a vezetőülésről? Nem sok.
Győződjön meg arról, hogy a szélvédőmosó folyadéka „fagyálló”, mielőtt ebbe a frusztráló helyzetbe kerül, és rossz látási viszonyokkal rendelkezik. Ezenkívül a szokásosnál lényegesen több mosófolyadékon fog keresztülmenni, ezért feltétlenül töltse le a tartályt, és ha teheti, tartson tartalék flakont a járműben is.
Olvassa el a gépjármű használati útmutatóját és/vagy beszéljen szerelőjével, de különösen hideg téli éghajlaton a vékonyabb olaj lehet optimálisabb a motor számára.
A fagypont miatt lemerülhet az autó akkumulátora, és ha az Ön akkumulátora már amúgy is régi, akkor az még könnyebben lemerül.
A helyi szerelő vagy autóalkatrész -üzlet ellenőrizheti az akkumulátor feszültségét. Azt is fontolja meg, hogy beszerez egy akkumulátor -töltőt, és időről időre felteszi járművet éjszakánként töltőre, csak hogy teljesen feltöltődjön.