Mi a teendő, ha leenged egy gumiabroncs?
Míg a gumiabroncsok sérülése és leengedése továbbra is a mindennapi élet része, azonban ezek aránya már sokkal ritkább. De mi is ennek az oka? A radiális technológia javult, a futófelület -összetételek fejlettebbek lettek, az acélszíjak és a különböző futófelületet támogató rétegek olyan gumiabroncsokat adnak nekünk, amelyek hatalmas szilárdsággal és tartóssággal rendelkeznek.
Mindazonáltal továbbra is előfordulhatnak ilyen esetek, de ha előre tudja, hogyan kell kezelni a helyzetet, akkor Ön és mindenki más biztonságban lesz az úton.
Mit kell tenni defekt esetén?
A biztonságos vezetés és a vészhelyzetek kezelése szempontjából kritikus fontosságú, hogy felelősségteljes vezető legyen, aki „összhangban van” járművével. Mivel a legtöbb gumiabroncs -defekt fokozatos nyomásvesztést eredményez, kulcsfontosságú a jármű viselkedésében és dinamikájában bekövetkező finom változások észlelése, mielőtt az abroncs teljesen leenged.
Ha változást észlel a gumiabroncsnyomás esetleges csökkenése miatt, akkor semmiképpen sem folytassa útját. Ehelyett inkább álljon meg egy biztonságos helyen.
A 2008 után gyártott járművek TPMS -el (gumiabroncsnyomás -figyelő rendszerrel) vannak felszerelve, amelyek célja, hogy figyelmeztessenek Önt a veszélyesen alacsony gumiabroncs -nyomásra, bármilyen okból is. Ha a TPMS figyelmeztető lámpája kigyullad, ügyeljen a jelzésre, és óvatosan húzódjon le az út szélére, függetlenül attól, hogy észleli-e a gumiabroncsnyomás csökkenését vagy sem.
Miután megállt egy biztonságos helyen, értékelheti, hogy a TPMS lámpa kigyullad -e hirtelen abroncsnyomás -csökkenés (defekt) miatt, vagy ha a fokozatos nyomáscsökkenés a helytelen felfújás vagy a változó hőmérséklet miatt következik be. ok. Halgassa meg, hogy nem-e sziszeg esetleg, és használjon gumiabroncsnyomás -mérőt (azt javasoljuk, hogy egyet tartson a járművében), hogy leolvashassa mind a négy abroncsot. Vannak olyan gumiabroncsok, amelyek kifejezetten alacsony nyomásúak? Egyik abroncs nincs szinkronban a többivel? Ha a nyomás tovább csökken, akkor nagy valószínűséggel defektről van szó.
Becslések szerint évente körülbelül 78 000 balesetet okoz a defektes abroncs.
Amennyiben defektet tapasztal:
Defekt esetén hallani és érezni fogja a gumiabroncs sérülését, vagy az abroncsból kiszökő levegő hangját. Könnyebb mondani, mint megtenni, de próbáljon meg nyugodt maradni. Hűvös fejre lesz szüksége, hogy végiggondolja a lépéseket. Annak ellenére, hogy ellentétesnek hangzik, a gázadás valójában segít stabilizálni a járművet. Valójában azt fogja érezni, mintha ejtőernyőt húzna maga mögött, és erős visszahúzást fog érezni. Ennek eredményeként elveszítheti uralmát a jármű felett, vagy ami még rosszabb, kisodróthat.
A gumiabroncsokra vonatkozó információkért és szerelési utasításokért olvassa el a jármű használati útmutatóját. Ha ez téves riasztás, egyes járművek olyan mobilitási rendszerekkel vannak felszerelve, amelyek gumiabroncs -tömítőanyagot és kompresszort tartalmaznak a sérült gumiabroncs ideiglenes javításához.
Miután felszerelt egy csereabroncsot, mielőbb menjen a legközelebbi szervizbe, hogy megjavítsa/kicserélje a sérült gumiabroncsot. Ismét olvassa el a gépjármű használati útmutatóját a pótkerék -vezetési korlátozásokról, amelyek gyakran mind sebesség-, mind távolságkorlátozásokkal járnak.
Hogyan lehet megakadályozni a gumiabroncs defektjét?
A gumiabroncs állapotát befolyásoló tényezők, amelyek hozzájárulhatnak a gumiabroncs dejektjéhez:
Egy másik lehetőség a gumiabroncs, amely run-flat technológiával rendelkezik. A Michelin Primacy MXM4 az első run-flat abroncs, amelyet olyan járművekhez terveztek, amelyek gyárilag nem ezzel vannak ellátva. Amennyiben defektet kap, még haladhat 50 mérföldet 50 km / h sebességgel, amíg biztonságos helyre nem ér. Úgy lettek kialakítva, hogy zökkenőmentesen működjenek az autó gumiabroncsnyomás -ellenőrző rendszerével. És nem kell feláldozni a menet kényelmét. Könnyű felépítése zökkenőmentes vezetést biztosít.