Mikor volt utoljára néhány perce, hogy ellenőrizze a gumiabroncsok állapotát?
Ha nehéz emlékeznie, akkor nincsen ezzel egyedül. Hosszú futófelületük és általános tartósságuk miatt az abroncsokat gyakran szinte statikus járműalkatrésznek tekintik, melyek nem különböznek sok más mechanikus alkatrésztől.
A gumiabroncsok azonban változnak: a szezonális változások és a hőmérséklet -ingadozások, a futásteljesítmény felhalmozódása, az egyenetlen utak és egyebek befolyásolják a gumiabroncsokat. Változó állapotuk és az autó képességeire és biztonságára gyakorolt óriási hatásuk miatt gumiabroncsaink sokkal nagyobb figyelmet érdemelnek.
Az Egyesült Királyságban például a járművezetőket 2500 font (több mint 3000 dollár) összegű bírsággal sújthatják hibás gumiabroncsonként. Mindazonáltal az Egyesült Királyságban becslések szerint évente 1200 közúti balesetet okozhat alulfújt, sérült vagy más módon hibás gumiabroncs.
Ha ugyanezt a közúti baleseti arányt vetítjük ki az Egyesült Államok lakosságára, évente körülbelül 6000 abroncs okozta balesetet érünk el. (Referenciaként: 9 967 ember vesztette életét az alkoholfogyasztás miatt az amerikai balesetekben 2014-ben.)
Tehát mindenképpen az érdekünk, hogy éberen figyeljünk a gumiabroncsokra. És a jó hír az, hogy mindannyian képesek vagyunk a gumiabroncsok rutinszerű értékelésére. Íme, hogyan kell csinálni…
Mindezek a csatornák, vágások és hornyok a gumiabroncs futófelületén, igen fontosak.
Ha a gumiabroncsok a minimális futófelület alatt vannak, akkor a legnagyobb teljesítménybeli hiányosságokat láthatja nedves, illetve kedvezőtlen útviszonyok között. Más szóval, pontosan akkor, amikor valóban a legnagyobb szükség lenne a megbízhatóságra.
Szerszám helyett vegye figyelembe a gumiabroncsok csatornáiba épített minimális futófelületi mélységjelzőket („kopó felületeket”). Ha a környező futófelület egy szintben van a mutatókkal, a gumiabroncsok elérték a minimális futófelületet.
Ne feledje, hogy bár a gumiabroncsok hivatalos minimális futófelületi mélysége 2/32 ”, azonban már ezen érték elérése előtt jelentősen csökken a teljesítmény, különösen esőben vagy hóban.
Az abroncsnyomás szintén kulcsfontosságú a gumiabroncs és az útfelület közötti megfelelő kölcsönhatásban. A túl sok vagy túl alacsony abroncsnyomás lerövidíti a gumiabroncs futófelületét, egyenetlen futófelületet hoz létre, és gátolja a gumiabroncsok megfelelő működését - különösen hirtelen vagy kitérő manőverezés során.
A helytelen gumiabroncs -nyomás egyenetlen útfelületi érintkezést, és ezáltal a teljesítmény romlik.
Honnan tudhatja meg a jármű előírt abroncsnyomását? Nyissa ki a vezetőoldali ajtót, és keresse meg az információs „kártyát” az oszlopon. Tekintse meg a gumiabroncsok felfújására vonatkozó előírásokat.