A téli gumik úgynevezett „hószegeit” úgy tervezték, hogy bizonyos téli körülmények között fokozottabb tapadást biztosítsanak. A szegecselhető téli gumik azonban, azok nélkül kerülnek értékesítésre. Ezeket külön kell beszerezni és felszerelni
A téli gumiabroncs -szegek nagy átmérőjű hengeres véggel rendelkeznek, amelyek a gumiabroncs futófelületébe gyökereznek egy kis volfrám -karbid csapszeggel.
Telepítés után a szeg felső része körülbelül 1/32 "-kal nyúlik túl a gumiabroncs futófelületén, és áthatol a befagyott utakon, így extra tapadást biztosítva.
Alternatív megoldásként egyes terepjáró-szegecsek csavaros kialakításúak, amelyek a gumiabroncs futófelületébe illeszkednek.
Minden szegecs külön -külön behelyezhető egy „belövő pisztoly” segítségével. A csapszeglyukak jól láthatók a rögzíthető téli gumiabroncsokon.
A szegek mérete eltérő, és minden szegecselhető téli gumiabroncsot meghatározott méretű szegeccsel terveztek. Meg kell felelni a gumiabroncs megfelelő szegecs méretének, és ezt sok gyártó jelzi az abroncs oldalfalán.
Nem. Csak szegecselhető téli gumiabroncsokra szerelhetők fel ezek a szegecsek. Ezeket a gumiabroncsokat a szegecsek előre megtervezett helyeivel (lyukakkal) tervezték. A csapszeg nélküli téli gumiabroncsok megkísérelése szerkezeti integritási problémákat okozhat, és veszélyeztetheti az abroncs teljesítményét, illetve biztonságát.
A szegecselt téli gumiabroncsoknak egy bizonyított teljesítménybeli előnye van a szegecs nélküliekkel szemben: A szegecses gumiabroncsok kiváló tapadást biztosítanak jeges és erősen havas utakon.
A jeges utakon kiválóak a modern, szegecs nélküli téli gumik tapadási jellemzői, mint a Michelin X-Ice Xi3; lényegesen jobb, mint a szezonális gumiabroncsok által kínált tapadás. A szegecs nélküli téli gumiabroncs elsősorban a különleges téli gumiabroncs futófelület-összetételének jobb téli tapadása és az útfelület kölcsönhatása révén nyújt kiváló tapadást.
A szöges téli gumiabroncsok további tapadást biztosítanak, mivel nem csak az útfelületi viszonyokkal lépnek kölcsönhatásba; hanem a szegecsek behatolnak a fagyott csapadékba, és miniatűr horgonyokként ásnak bele. Amikor a sofőr gyorsít, vagy fékez a jeges úton a szegecses téli gumiabroncsokkal, előnye, hogy mind a téli gumiabroncs összetétele miatt, mind pedig a szegecsek jégbe fúródása révén növekedni fog a tapadás, ami elősegíti a jármű kezelhetőségét is.
Igen. A szegecsek valóban csak jeges és kemény hóviszonyok között előnyösek. Ha a téli utak szimplán csak szárazak vagy nedvesek, akkor a szegecsek valójában csökkentik a tapadási potenciált. Ilyen körülmények között a gumiabroncs futófelület -összetétele a gumiabroncs tapadásának alapja. Kis mértékben a szegecsek megszakítják a gumiabroncs futófelülete és az útfelület közötti kölcsönhatást, ami negatív hatással lehet a féktávolságra.
A szegecsekről köztudott, hogy további útzajt is okoznak, beleértve a ketyegő hangot is, amikor a szegek érintik a járdát. Havas, latyakos vagy vegyes körülmények között pedig a szegek vonóereje minimális.
Száraz és nedves, aszfaltos motorsport körülmények között a szegek hiányoznak. A gumiabroncsok kialakításakor hangsúlyt fektetnek a gumiabroncs futófelületének az útfelülettel való maximális kölcsönhatására.
A lényeg az, hogy csak akkor szereljen fel szegecseket, amennyiben az ténylegesen indokolt.
A szegecs nélküli opciókhoz hasonlóan a szegecselhető téli gumiabroncsok is speciális futófelületi keverékeket tartalmaznak, melyek rugalmasak és kiválóan tapadóak maradnak fagyos hőmérsékleten, valamint lamellákat és egyéb szabványos téli gumiabroncs -tervezési koncepciókat tartalmaznak.
A tanulmányok ismét azt mutatják, hogy a szegecselt téli gumiabroncsok a legjobban teljesítenek jégen, míg a szegecs nélküli téli gumik a legjobb kezelhetőséget és fékezést nyújtják, ha a hőmérséklet fagypont alatt van, nedves és száraz útburkolaton egyaránt. A teljesítménybeli különbség minimális a szegecselt és a szegecs nélküli téli gumiabroncsok között hóban, latyakban és más téli körülmények között, a kemény hó és jég mellett.