Így szerezheti be a következő gumiszettet akadályok nélkül!

44 éves vagyok és 23 éve dolgozom a gumiiparban szerelőként. Aktív részese vagyok a szakma átalakulásának és azoknak a változásoknak, melyek az elmúlt évtizedekben történtek ebben a szakmában. Amikor megkezdtem a pályafutásomat gumiszerelőként kis teljesítményű autókat és kisméretű abroncsokat szereltünk. A sérült gumikat vulkanizáltuk és egy-egy defektet tömlő javításával kellett orvosolnunk. Nem léteztek webáruházak és a piacon 7-8 márka volt jelen. Az ügyfél nem volt felkészült és egy lehetősége volt, ha a szakember véleményére hagyatkozott.
igy-szerezheti-be-a-kovetkezo-gumi-szettet-akadalyok-nelkul
A mai vásárlói közegben, ahol el tudunk olvasni különböző teszteket, a világon bármely gyártó abroncsát van lehetőségünk megvásárolni és videókon keresztül akár a gumiszerelésbe is betekintést nyerhetünk, az a meglátásom, hogy kétféle ügyfél létezik:
  • Felkészült ügyfél, aki magabiztosan érkezik a szervizbe és csak megerősítésre van szüksége a döntésének helyességében
  • A kevesebb műszaki érzékkel rendelkező ügyfél, aki nem mozog otthonosan ezekben a témákban és a segítségünket kéri, mint a pályám elején az ügyfelek többsége. Az szervizelés nem komfortos szituáció számukra, legyen az gumiszerviz vagy autószerviz.

A következő cikkben elsősorban a második ügyféltípusnak szeretnénk segítséget nyújtani és bebizonyítani számukra, hogy „félelem” nélkül tudják majd a cikkünk elolvasása után a szervizeink szolgáltatásait igénybe venni és magabiztosabban tudnak majd akár terméket is választani. Reméljük, hogy a felkészült ügyfeleinknek is tudunk hasznos információval szolgálni. Szeretném tisztázni magát az abroncs fogalmát, szerepét és azokat a pontokat bemutatni, melyekben a számunkra a legjobb döntéseket kell hoznunk és ki kell választani a számunkra a megfelelő terméket vagy a javasolt szolgáltatást. Fontos a  ”számunkra” kihangsúlyozása, mivel minden ügyfélnek más-más a vezetési és felhasználói szokása. Gumiabroncsot ne a standard kritériumok alapján válasszunk, hanem személyre szabva a saját felhasználásunk szerint.

Gumiabroncs, biztonság, utazás, kontroll

Mi a gumiabroncs szerepe és mit nyújt számunkra?

A gumiabroncs gépjárművünk legfontosabb alkatrésze. Kopó alkatrész, melynek a feladata a biztonságos úttartás, motorerő nyomatékénak átvitele, koordinálása az úttesttel és a fékerő közvetítése az autónk és az aszfalt között. Nyáron lehet 35 fok folyamatosan, előfordulhat az is, hogy napokig szakad az eső vagy átmenet nélkül, napsütésből felhőszakadásban kell közlekednünk.  Télen is autózhatunk havas utakon 0 fokban, száraz utakon -5 fokban és fagypont körüli hőmérsékletben, nyirkos, falevéllel borított útszakaszokon.  A megfelelő gumiabroncs nélkülözhetetlen biztonsági tartozéka az autónknak és folyamatos ellenőrzést igényel, hogy el tudja látni a rábízott funkciót a felsorolt változó időjárási körülmények között is, ezáltal garantálva utasai számára a biztonságot.

Az AKH szakemberei, így az Én javaslatom is, hogy minden reggel indulás előtt vizsgájuk át azokat a pontokat, melyeket otthon is megtehetünk és a KRESZ leírásában is szerepelnek. Az átvizsgálás egyik célja a saját és utastársaink biztonsága, a másik pedig a gumiabroncsunk élettartamának meghosszabbítása.

  • Indulás előtt mindig vizsgáljuk meg, hogy látszólag egyforma –e minden kerekünkben a keréknyomás, ezzel kizárva az esetleges defekt lehetőségét.
  • Ellenőrizzük abroncsaink külső (látható) oldalfalát, hogy nem látunk-e rajta elváltozást vagy esetleg padka, kátyú okozta külsérelmi nyomokat. Amennyiben az oldalfalon sérülést észlelünk, azonnal fel kell keresnünk egy szervizt, hogy a szakemberek megvizsgálhassák a sérülés mértékét.
  • Legalább havi szinten ellenőrizzük a keréknyomást, ezzel optimalizálva gumiabroncsunk élettartamát, elkerülve a rendellenes kopás kialakulását, ezzel szinten tartva az autónk fogyasztását.

Nagyobb utazás, nyaralás előtt azonban javasoljuk, hogy minden esetben keresse fel szervizeinket és kérje az autójának teljes, díjtalan átvizsgálását.

Munkatársaink ellenőrizni fogják:
  • az abroncs kopásképét
  • gumiabroncs profilmélységét, szerkezeti állapotát
  • felnik állapotát
  • az autó fék és futómű alkatrészeit
  • motorolaj szintet

Egy félrekopott, fűrészfogas kopásképpel rendelkező vagy szerkezetileg sérült abronccsal elindulni hosszú útra nem biztonságos. Az autó félre húzhat, magasabb tempónál rezonálhat a karosszéria. A menetzaj felerősödik és egy nem észlelt szerkezeti sérülés, akár hirtelen légnyomásvesztéssel is járhat. Alacsony profilmélységű abroncs a megváltozott útviszonynál balesetveszélyes lehet. Száraz körülmények között az abroncsunk még nagyon jó féktávolságot fog produkálni, de csapadék esetén felúszhat az autónk és irányíthatatlanná válhat.

Téli abroncs, négyévszakos abroncs? Milyen méretű gumit válasszunk, mikor szereltessük fel?  Melyik a legjobb választás számunkra? Mennyi garanciát kapunk a megvásárolt termékre?

Gyakori kérdés, hogy milyen abroncsot vásároljunk, mikor szereltessük fel a meglévő téli gumikat és meg merjük–e vásárolni a négyévszakos abroncsokat. Milyen sebességi indexű gumit nézzünk és az mikori gyártású legyen.

Téli gumi? Négyévszakos abroncs? Mikor szereltessünk?

Ebben a témakörben a legfontosabb, mielőtt döntenénk, hogy vizsgáljuk meg a közlekedési szokásainkat. Ha feltettünk magunknak pár kérdést, akkor választ fogunk kapni egyszerre mindkét kérdésünkre. Pillanatok alatt döntést tudunk hozni és le tudjuk tenni a voksunkat a számunkra legjobb megoldás mellett.

  • milyen autóm van?
  • mennyit közlekedek vele évente?
  • melyik napszakban használom az autómat?
  • mióta van jogosítványom?
  • mekkora rutinnal rendelkezem?

Az általános vélemény, ha a napi átlaghőmérséklet eléri a 7 fokot, akkor javasolt a téli gumiabroncs használata. Én ezzel részben egyet tudok érteni, de ha megvizsgálom a saját felhasználói szokásom pontjait, akkor rájövök, hogy nekem téli abroncsra van szükségem és október elején már fel kell szereltetnem, hogy meglepetések nélkül tudjak biztonságosan közlekedni.

  • 175 lóerős autóm van
  • évente kb. 23.000 – 25.000 kilométert használom
  • reggel 6:30-kor ülök autóba, amikor 5 fok van
  • napközben, mikor 19 fok van, az autóm a munkahelyemen parkol
  • 17 órakor indulok haza. Elintézem a napi rutinteendőimet, a hőmérséklet pedig folyamatosan csökken. Mire hazaérek, sötétedik és megjelennek a ködfoltok is
  • 25 éve van jogosítványom, tapasztalt sofőrnek tartom magam

Az én felhasználói szokásaim mellett, akkor fogok tudni biztonságosan közlekedni, ha október elején felszereltetem már a téli abroncsaimat, mivel a reggeli 5 fokban a párával és a lehulló falevéllel borított úton a téli abroncs tulajdonságai fognak érvényesülni. Ebben az időszakban nappali hőmérséklet és a tűző nap ereje sem olyan erős már, hogy egy esetleges napközbeni használat kárt tegyen a téli abroncsaimban. A téli gumit sok ember a hóval köti össze, ami alapjaiban nagy hiba, hiszen a havon való közlekedés csak egy minimális része azoknak az útviszonyoknak, melyekkel találkozhatunk télen az utazásaink során. Ha csak a hóban tudná megmutatni az abroncs a pozitív tulajdonságát, akkor valószínűleg hóguminak hívná és így hirdetné a gyártó is.

A négyévszakos abroncs számomra nem jó megoldás, mivel többet közlekedek, mint évi 8-10 ezer kilométer. Az autóm teljesítménye is nagyobb, mint 160 lóerő, ezért az abroncsom kopása is intenzívebb lesz. A következő télen már csúszkálnék vele a nedves úton. 25 éve van jogosítványom, de a váratlan helyzeteket jobb elkerülni. Ha csak egyszer nem tudok megállni az abroncsom élettartama alatt, máris jelentős többletkiadásba sodortam magamat a rossz döntésem miatt. Nem kockáztatok a tények és a szokásaim miatt, téli gumit használok a továbbiakban is.

Négyévszakos abroncsot csak azoknak érdemes választani, akik évente nem mennek többet, mint 10.000 km-t. Városban használják az autóikat és az autó teljesítménye nem több, mint 160 lóerő. Nekik jó kompromisszumos megoldás lehet ez az abroncstípus, de intenzív havazásnál vagy havas úton arra számítsanak, hogy nem fogja azt a biztonságot nyújtani, mint egy téli abroncs a ritkább lamellázottsága következtében.

Milyen méretű, sebességindexű abroncsot válasszunk?

Ettől a kérdéstől sem kell senkinek megijednie, mert az autónk gyártója minden adatot rendelkezésünkre bocsát. Javasolt minden esetben a gyári értékek, méretek követése, mivel az autógyártó mérnökei ezzel a mérettel terveztek. A jármű úttartása, kanyarodási tulajdonsága és a fogyasztása is a gyári mérettel lesz a legoptimálisabb. A gépjárművünk gyári abroncs mérete és a hozzátartozó gumiabroncs nyomási értékei megtalálhatóak gyártótól függően:

  • tankoló nyílás ajtaján
  • sofőr ajtó falcába ragasztva
  • „A” oszlopba ragasztva
  • szervizkönyvben feltüntetve

Szervizkönyvben a gyártó javaslatot is fog tenni a télen használatos terhelési és sebességi indexre is. Amennyiben a nyári, gyári szerelt abroncsom „V” sebesség indexű, úgy télen a felszerelhető abroncs lehet „H” vagy „V” jelölésű. „W” esetén pedig „V” vagy „W”

Konkrét példával nézzünk a számok mögé és értelmezzük közösen az autónk abroncs méretét.

A példában megvizsgálva egy MAZDA CX-3 típusú autót,amit 215/50R18 92V TOYO PROXES R40 abronccsal szerelték fel a gyárban.

215= a futófelületünk szélessége mm-ben megadva

/50= futófelületünk szélességének százalékos aránya mm-ben. 215%50=107,5 mm. Ez lesz az abroncsunk oldalfalának magassága

R18= felnink átmérője collban megadva. 1 coll=25,4 mm

92= terhelési index (load index) az abroncsunk maximális terhelhetősége/abroncs

V= sebességi index. A gyártó figyelembe veszi az autó teljesítményét és aszerint javasol, szerel az autónkra abroncsot.

TOYO= abroncs márkája, ami esetünkben egy Japán prémium gyártó

PROXES R40= mintázat fantázia elnevezése a pontos beazonosításhoz

A sok szám kiadja abroncsunk pontos átmérőjét, amitől, ha eltérünk csalni fog a kilométer óránk. Kisebb kerék esetén többet forog a kerekünk, ezért fogyasztásunk fog növekedni. Nagyobb kerék esetén pedig túlkormányozott lesz az autónk, ami a vezetési élményünket fogja jelentősen csökkenteni. Az autó gyártója figyelembe veszi az autó tömegét, a maximális terhelhetőségét, ezért a terhelési indextől sem lehet eltérni. Abroncsvásárlásnál nem 1 évre gondolkodnunk, ezért fontos, hogy megtartsuk az autó gyári vezetési tulajdonságát, hogy az élettartama alatt komfortosan tudjuk használni.

Amennyiben továbbra sem biztos magában, hogy milyen méretű abroncsot kell vásárolnia, használja a mindig naprakész autó típus szerinti abroncskeresőnket és adja le onnan elindulva a megrendelését a gumi.hu.n.

Böngészve a termékek között van lehetősége a termékek összehasonlítására és láthatja, hogy éppen melyik termékünkre jár a szerelési kedvezmény.

Melyik gyártó termékét válasszuk, mennyi garancia jár az abroncsokhoz, mikor gyártották az abroncsot?

Laikusoknak az egyik legnehezebb kérdés, hogy a sok gyártó terméke közül, kinek a termékét válassza vásárlása során.

Gumiabroncs esetében igaz a megállapítás, miszerint minél magasabb árú abroncsot választunk, annál minőségibb terméket fogunk kapni cserébe. De vizsgáljuk meg, hogy mivel tud többet egy prémium termék a középkategóriás abroncsnál, vagy éppen egy középkategóriás márka a gazdaságos abroncsnál.

Minden gumiabroncs gyártó a jelenleg létező legkorszerűbb gépsoron gyártja az abroncsait. A gyártási technológiában nagy különbségek nincsenek, viszont az öregedést gátló, tapadásért felelős, rugalmasságot biztosító anyagok felhasználásban lehetnek különbségek, és előfordulhatnak olyan titkos összetevők, melyek használatával bizonyos gyártók előrébb tartanak a fejlesztésekben.

Figyelembe véve, hogy mi ezeket az abroncsokat nem versenykörülmények között a határainkon autózva használjuk, átlagos felhasználóként nagy különbséget nem fogunk tapasztalni a prémium gyártók és a nagyon jó ár-érték aránnyal bíró középkategóriás abroncsok között.

Mit érezhetünk egy átlagos felhasználóként?

  • Futásteljesítmény
  • Komfort-menetzaj
  • Fogyasztás

A felsorolt érzékelhető pontok között minimális különbségek vannak. A fogyasztás, élettartam alatt literekben mérhető és a menetzaj is gyakorlatilag csak zajszint méréssel mutatható ki. Prémium terméket azoknak javasolom, akik anyagilag megtehetik, nagy értékű autó tulajdonosai és rengeteget közlekednek autópályán. Minden egyéb esetben tökéletes választás a jó ár-érték aránnyal rendelkező középkategóriás abroncs.

Gazdaságos termékek esetében tovább nő a felsorolt pontok közötti különbség. Rendkívül megbízható és folyamatos fejlődéssel bíró abroncsok, de előfordulhat, hogy egy picit hangosabbak vagy gyorsabban kopnak.

Európai unió rendelete alapján, minden abroncs gyártónak kötelező megjeleníteni az abroncs címkéjén a három fő tulajdonság adatait:

  • üzemanyag takarékosság
  • nedves úton való tapadás
  • menetzaj kibocsátás

Ezzel elősegítve a fogyasztót a megfelelő termék kiválasztásában.

Mennyi garancia van az abroncsokra és mire vonatkozik?

Törvények szerint a 100.000 Ft alatti termékekre 1 év garancia jár. Viszont a gyártók szavatosságot vállalnak a termékekre, ami gyártónként eltérő lehet és fontos feltétele a rendeltetésszerű használat.

  • Kínai gyártású termékek esetében 2 év
  • Koreai gyártók abroncsai esetében általánosan 4 év
  • Prémium gyártók termékeinek esetében 2-5 év között

A Kínai TRIANGLE márka, hogy bizonyítsa terméke megbízhatóságát, például tripla garanciát vállal a termékeire. A garanciáért nem kell mást tennie, mint a megrendelt terméket az AKH szervizeiben szereltetni és a kapott számlát regisztrálni a https://trianglesatisfaction.com/hu/regisztracio/ oldalon. A tripla garancia díjtalan, biztosítjuk az abroncs mellé.

Tripla garancia három pontja:

  • gyártói élettartam garancia
  • kátyúkár, defekt garancia
  • vezetési élményre kiterjesztett garancia. 15 napig vagy 1000 km-ig, ha nem megfelelő az abroncs, a gyártó visszatéríti a vételárat, vagy beszámítja más gyártó termékének vételárába.

Mikor gyártották az abroncsot?

Utóbbi években felkapott téma a médiában és a sajtóban, hogy mindenki ellenőrizni tudja, mikor és hol gyártották az abroncsát.

Ez valóban így van, a gyártó valóban feltünteti az abroncson a gyártás hetének időpontját. A DOT felirat utáni hosszú betűsor utolsó 4 számjegye hét év sorrendben. Jelen esetben 2017. 12. hetében készült az abroncs.

Viszont a gumiabroncs nem banán és a gumiabroncs nem tud megromlani. Engedjék meg, hogy egy saját példát leírjak gyorsan, szemléltetve ezt a kérdést.

Nyáron nyaralni indultam autóval és az átvizsgálás részeként ellenőriztem a pótkerekem is. 14 éves autóm pótkereke teljesen érintetlen, szerencsére még soha nem kellett használnom. Mivel az autóm 14 éves, így a pótkerekem is ennyi idős, amiben a DOT szám meg is erősített. A gumiabroncsnak semmi baja a legkisebb repedezés, elöregedés jele sem látszódik rajta és a futófelületen sem érződik a keményedés apró jele sem. Az oka, hogy napfénytől, csapadéktól, sártól ezáltal a külső környezeti hatásoktól védve van. Ekkor elgondolkodtam, hogy a Balatonon a német kempingező miért is takarja le lakókocsijának és autójának kerekeit. Védi a napfénytől és az UV-tól, ezzel próbálja meghosszabbítani az élettartamát az abroncsainak. Nem azt szeretném ezzel mondani, hogy mindenki kartonnal mászkáljon és parkoláskor takargassa az abroncsait, viszont azt talán jól be tudtam mutatni, hogy az abroncs a raktárban tárolva nem veszít a tulajdonságából és az abroncs nem romlandó áru.  A termék garanciája pedig a számla kiállításának időpontjától indul, így semmilyen hátrány nem érhet bennünket, ha 2-3 éves abroncsot vásárolunk.

Tudjuk, hogy…
  • milyen kategóriájú abroncsot szeretnénk
  • milyen méretre, sebesség és terhelési indexűre van szükségünk
  • kiválasztottuk, hogy milyen évszakot kel vásárolnunk a felhasználási szokásaink alapján
  • mikor kell felszereltetnünk

Egyetlen teendőnk maradt a megrendelés, bejelentkezés leadása előtt:

Gondoljuk végig, hogy mi lesz a leszerelt abroncsoknak a sorsa?
  • 50% kedvezménnyel betároltjuk 8800 Ft/félévre, ezáltal nem kell a padlásra vagy éppen a pincébe cipelnünk, netán a garázsban kerülgetni őket.
  • vagy elvisszük magunkkal, mert szakszerűen állványon, száraz zárt helyen tudjuk biztosítani az abroncsok tárolását.

Természetesen a döntés mindig az Öné. Amennyiben elviszi a leszerelt abroncsokat, munkatársaink díjmentesen becsomagolják azokat, hogy az autó kárpitja ne koszolódjon. Ha a gumicsere napján esett az eső vagy a hó, abban az esetben hazaérkezése után csomagolja ki az abroncsokat, hogy ne penészesedjen bele a ráhúzott zsákokba.

Viszont ha a gumihotel szolgáltatás megvásárlása mellett dönt, a leszerelés pillanatában egy QR kódos matricával fogjuk ellátni a leszerelt abroncsokat és így fogjuk szakszerűen eltárolni azokat az erre célra kialakított raktárunkban. A letárolt abroncsokat bármikor el tudja vinni, ha akár időközben az autója eladásra került volna.

Jöhet is a bejelentkezés mindössze 1 perc alatt, online fizetés lehetőségével, országosan több, mint 150 szervizben.

De miért jó, ha bejelentkezünk időpontra?

A szezonális gumicsere időszakában, Pest vármegyében 1,3 millió autós szeretne rövid időn belül gumiabroncsot cseréltetni. Ha nem tesszük magunknak tervezhetővé a gumicserét, akkor sok esetben több órás várakozási idővel kalkulálhatunk, ami felboríthatja a napunkat. A szervizek nem tudnak minden márkából vagy méretből készleten tartani, ezért egy ad- hoc jellegű gumicsere vagy vásárlás esetén nem lesz lehetőségünk kiválasztani a számunkra legjobb megoldást.

Bejelentkezéssel tervezhetővé és kényelmessé tudjuk magunknak tenni a gumicserét. Érkezésünk után 40 perccel már az átszerelt új abroncsokkal tudunk elégedetten távozni a szervizekből, és még kedvezményt is kapunk az online rendelésünkre.

Termék rendelése bejelentkezéssel:

  • rakja kosárba a kiválasztott terméket
  • jelölje meg a gumicsere+centrírozás opciót
  • jelölje be, hogy kéri-e az 50%-os gumihotel szolgáltatást
  • válassza ki a szerelés helyszínét. Budapesten 11 szerviz és további 150 szerviz vidéken
  • válassza ki a számára legmegfelelőbb időpontot a szerelésre
  • adja meg a rendszámát, felnijének típusát alu/lemez
  • töltse ki a számlázási és személyes adatokat
  • fogadja el a vásárlási feltételeket
  • iratkozzon fel hírleveleinkre, hogy első kézből értesüljön a legújabb teszt eredményekről, gumivilágot érintő legújabb hírekről.
  • lehetősége van online kifizetni a megrendelést és a budapesti 11 szervizben a helyszínen, készpénzzel vagy bankkártyával fizetni
  • véglegesítse a bejelentkezést
  • adja a naptárjához a szerelés időpontját
  • olvassa el a visszaigazoló levelünket

Rossz méretet rendelt? Nem tetszik az abroncs?

Tévedni emberi dolog, tartja a mondás. Természetesen van lehetőség a termék kicserélésére, és ha előre kifizettük az abroncsot, akkor sem kell attól tartanunk, hogy nem fizetjük vissza a különbözetet vagy elállás esetén a megrendelt abroncs vételárát. Ennek feltétele, hogy még a szerelés megkezdése előtt tegyük fel az esetleges kérdésünket a munkatársainknak és döntsünk az abroncs sorsáról.

 

Elérkezett a szerelés időpontja:

A szerelés előtti napon küldeni fogunk egy emlékeztető SMS-t a szerelés időpontjáról, hogy ne felejtse el a betervezett gumicserét. Minden esetben megkérjük a kedves vásárlót, hogy a szerelési időpont előtt 10 perccel próbáljon meg a kiválasztott szervizbe érni. A szervizek a csúcs időszakban nagyon be vannak táblázva, ezért fontos, hogy ne a szerviznek kelljen várnia az autóra.

A bevezetőben miért is írtam, hogy sok ügyfél nem érzi jól magát a szervizekben? Ha nem ismerem a teendőket és a lehetőségeket a szerviz területén, akkor nem lesz komfortos az ottlétem.

Ezért most leírom a folyamatokat a megérkezés pillanatától kezdődően:

  • megérkezés után parkoljon le az ügyfeleknek biztosított parkolóban
  • keresse a munkafelvételt, fáradjon be és egyeztesse a pultban dolgozó munkatársaknál a megrendelését és az időpontját
  • bármiféle kérdése vagy extra kérése lenne, jelezze a munkatársaknak
  • figyelje a kihelyezett kijelzőt vagy hallgassa a hangosbeszélőt, amin szólítani fogják rendszám szerint a felszabaduló szerelőállásra
  • üljön be az autójába és szemből közelítse meg a szerelőállást
  • kérjük, minden esetben várja meg a szerelő munkatársunk navigálását
  • diktálja be az autó aktuális km óra állását
  • adja át a szerelőnek a kerékőrt, amennyiben biztonsági csavarral van ellátva az autója
  • rövid információcsere után a Kollégánk felajánlja Önnek az ügyfélvárót
  • fáradjon az ügyfélváróba, ahol kényelmesen, akár egy üdítő, kávé fogyasztása mellett a wifi hálózatunkra kapcsolódva hírek olvasásával kényelmesen el tudja tölteni azt a 30 percet, ameddig dolgozunk az autóján. Amennyiben dolgoznia kell, laptopjával helyet tud foglalni és a hálózatunkra csatlakozva el tudja végezni SOS feladatát.

Szerelési folyamatok az autó benavigálása után:

  • új abroncs vásárlásnál bekészítjük a felszerelendő abroncsot a szerelő állásra
  • hozott abroncs esetén kivesszük az autóból az abroncsokat és szemrevételezzük azok állapotát
  • behelyezzük az emelőpogácsákat az emelési pontok alá
  • eltávolítjuk a kerékőrt, amennyiben autója biztonsági csavarral van ellátva
  • megemeljük az autót
  • levesszük a kereket és krétával megjelöljük az aktuális pozícióját a keréknek
  • a leszerelt kerekek a szerelősorra kerülnek, ahol elkezdődik az abroncsok cseréje
  • abroncsok peremlenyomása a felniről
  • a lenyomott kerék átkerül a szerelőgépre
  • elkezdődik az abroncs leszerelése
  • gumiszelepet minden esetben kicseréljük
  • az átszerelt kerék egy automata fúvatóba kerül, ami először 3,5 bárra túlfújja a kereket az abroncs illeszkedése végett, majd visszaengedi a beállított értékre
  • a felfújt kerekeket már centrírozni is fogjuk
  • végeztünk az abroncsok átszerelésével-centrírozásával
  • letisztítjuk a kerékagyakat és rézpasztával kezeljük, hogy elkerüljük a kerék összeoxidálását az aggyal
  • hozott abroncs esetén az jobb állapotban lévő gumikat a hátsó tengelyre helyezzük fel. Ennek oka, hogy az első tengely kormányozható és a hátsó tengely stabil úttartását a jobb állapotú abroncs fogja biztosítani és védeni a váratlan kitörés ellen.
  • kerekek felhelyezése után leengedjük az autót
  • visszacsavarjuk a biztossági csavarokat
  • nyomatékkulccsal véglegesítjük a kerekek rögzítését
  • az emelőpogácsákat eltávolítjuk
  • gumihotel esetén a nálunk hagyott abroncsokra felhelyezzük a QR kódos matricákat az azonosítás céljából
  • amennyiben a leszerelt abroncsokat elviszi, úgy díjmentesen becsomagoljuk
  • ha selejteztetni kívánja, azt is díjmentesen elvégezzük
  • digitális munkalap kitöltésre kerül, ami alapján fizetni tud a munkafelvételen
  • hangosbemondón értesül az autójának elkészüléséről
  • a jelzésre tessék kifáradni az autóhoz
  • átadjuk a kerékőrt és néhány észrevételt, tapasztalatot, ha volt
  • digitális munkalap aláírásával megtörténik a munka átvétele
  • ki tud állni az autóval a parkolóba

 

Fizetés, számla, fontos a véleménye

Miután kiállt az autójával a parkolóba a munkafelvételen van lehetősége a fizetésre készpénzzel vagy bankkártyával. Amennyiben online kifizette a megrendelést, abban az esetben is, kérjük, hogy fáradjon be a munkafelvételre, hogy kollégáink elkészítsék a ténylegesen elvégzett szolgáltatásról, megvásárolt abroncsról a végszámlát.

Szervizeinkben elektronikus számlákat állítunk ki, ezért munkatársaink minden esetben elkérik majd az e-mail címét. Elektronikus számla esetén a csatolmányban egyszer megkapja a termék és a szolgáltatás számláját és egy másik csatolmányban a megvásárolt abroncshoz tartozó jótállási jegyet. Természetesen amennyiben valaki papír alapú számlát igényel, azt is tudjuk teljesíteni a jótállással együtt.

Ügyfeleink véleménye mindig fontos volt számunkra. A dicsérő szavak mindig jól esnek, és a negatív kritikákból pedig igyekszünk tanulni, és kijavítani azokat a hibákat, melyeket a visszajelzésekből érkeztek hozzánk.

Emiatt az elvégzett szolgáltatás utáni napokban egy elégedettségi kérdőívet küldünk az ügyfeleinknek. Nagyban segítené a munkánkat, ha tudna a kitöltésére pár percet szánni és a meglátásaival hozzájárulna a további fejlődéshez.

Szeretném megköszönni, hogy elolvasta ezt a hosszú folyamatleírást. Remélem tudtam mindenkinek abban segíteni, hogy a vásárlása során a számára fontos pontokban jól döntsön. Lehet téli vagy négyévszakos abroncs, a lényeg, hogy a saját felhasználási szokásunk és vezetési tudásunk alapján válasszuk meg a terméket, a szerelési időpontot, ezzel megteremtve magunknak a biztonságos közlekedés feltételeit. 23 év tapasztalatát próbáltam összefoglalni és leírni a szerviz folyamatokat, teendőket, hogy azok az ügyfeleink is komfortosabban érezzék magukat nálunk, akik nem feltétlenül szeretnek szervizbe járni.

Biztonságos közlekedést kívánva, minden kedves vásárlónknak

AKH SZAKI

Keresse meg a megfelelő abroncsot a gumi.hu webáruházban

Foglaljon időpontot és szereltesse fel nálunk