in ,

ADAC- ÖAMTC közös 2021 nyári gumiteszt

Top 3 nyári helyezett: Falken, Continental és Kumho

A nagy nyári gumiabroncs-teszten 32 modellt helyeztek górcső alá két dimenzióban

2021-ben az ADAC és partnerklubjai összesen 32 nyári gumiabroncs modellt teszteltek két dimenzióban (205/55 R16 91V és 225/50 R17 98Y) a vezetési és biztonsági tulajdonságaik, valamint a kényelem, a környezeti és a gazdasági szempontok alapján. “Ebben az évben ismét bebizonyosodott, hogy a “nagyon ajánlott” kategória nem csak a legmagasabb árkategóriás modelleket tartalmazza” – összegzi Friedrich Eppel, az ADAC abroncsszakértője.

Nagy különbségek mutatkoznak a gumiabroncs kopásában a 205/55 R16 méretben. A 205/55 R16 91V dimenzióban 15 tesztelt modell közül, amelyet gyakran kompakt és alacsonyabb középkategóriás járművekre szerelnek, három modell “nagyon ajánlott” minősítést kapott az általános rangsorban, tizenegy gumiabroncs “ajánlott” és egy gumiabroncs kapott “feltételesen ajánlott” értékelést. Összességében a teszt pozitív eredménnyel zárult. A Continental Premium Contact 6, a Semperit Speed-Life 3 és a Bridgestone Turanza T005 mind „nagyon ajánlott” kategória volt. Ebben a dimenzióban nagy különbségek mutatkoznak a kopás tekintetében, ami különösen fontos kritérium a mindennapi használat mellett.

Az 5. helyezett a Kumho  nyári gumiabroncsa, ami a legjobb eredményt érte el üzemanyag fogyasztás terén, mindemellett pedig nagyon kedvező ár érték arányú abroncs.

Sajnálatos módon a HS51 mintázazot a gyártó kivezette, így a gumi.hu kínálatában az újabb 205/55r16 V ES31 érhető el ebben a méretben.

225/50 R17-es kategória

 225/50 R17 98Y méretű (gyakran a középkategóriás járműveknél előforduló) 17 tesztelt modell közül a Falken Azenis FK510 (a márka az AKH 25 éves fennállása óta megtalálható a gumi.hu webshopban), a Continental Premium Contact 6, a Kumho Ecsta PS71 és a Bridgestone Turanza T005 teljes teljesítményét “erősen ajánlottnak” minősítették. A Kumho PS71 mintázattal már az új Skoda Octaviákon is találkozhatnak a büszke tulajdonosok. További tizenkét gumiabroncsot “ajánlhatónak” minősítettek a Michelin Primacy 4 vezetésével, amely a “száraz tapadás” és a “kopás” kategóriában csúcsértékeket ért el, de nedves úton enyhe gyengeségeket mutatott. A “nedves tapadás” kategóriában nagy szórás látható a féktávolság 80 km / h-s sebességről való fékezésnél mérték. Közvetlen összehasonlításként elmondható, hogy a nedves tapadási állapotban a leggyengébb gumiabroncsú jármű (Firestone Roadhawk 41,2 m-rel) majdnem két járműhosszal később állt meg, mint a legjobb nedves tapadású abronccsal felszerelt jármű (Semperit Speed-Life 3 32,7 m-rel).

Mikor van a megfelelő idő a nyári gumikra váltani?

Friedrich Eppel gumiabroncs-szakértő tisztáz egy mítoszt: “Nincs olyan fix hőmérséklet, például a sokak számára ismert 7 fok, amelynél a nyári és a téli gumiabroncsok tapadási előnyei egyértelműen megfordulnának. A gumiabroncsok tapadási viselkedése nem csak a hőmérséklettől függ, hanem attól is, hogy milyen az útfelület érdessége. ” Durva és száraz úton a nyári gumiabroncsok általában nagyobb tapadással rendelkeznek, mint a téli gumik, még kissé alacsonyabb hőmérsékleten is; nagyon csúszós úton a téli gumik még magasabb hőmérsékleten is előnyben lehetnek. “A nyári melegben azonban a puha téli gumik felforrósodhatnak, ezért a keményebb nyári gumik nagyobb biztonságot nyújtanak” – magyarázza Eppel.

Az ADAC szakértőjének tippje: “A gumiabroncsokat az átszerelés után magára és a gazdájára hagyják. A vezetés biztonsága és az abroncsok élettartama érdekében fontos rendszeresen ellenőrizni a gumiabroncsok nyomását, és ha erősen meg vannak terhelve, akkor ennek megfelelően emelni kell a nyomást, a jármű gyártója előírásaival összhangban.

Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Loading…

0

Comments

0 comments

Az új Audi A3 család Nexen Tire abroncsokkal szereltet

EU-s abroncs címke: az ázsiai gyártók élre törnek?