in

EU-s abroncs címke: az ázsiai gyártók élre törnek?

https://www.dunlop.eu/hu_hu/consumer/learn/eu-tire-label-explained.html

Biztonság, komfort és környezet tudatosság: ezeket a szempontokat minősíti a gumiabroncs gyártók termékein az EU abroncs címkéje. Azonban az, hogy valóban segítik-e a nedves tapadás, zaj és üzemanyag hatékonysági besorolások a fogyasztókat továbbra is nyitott kérdés marad.

Az egyik leggyakoribb gumiabroncs méretben (205/55 R16) a gumi.hu webshopban nedves fékezés kategóriában „A” osztályra szűrve 2 oldalnyi, vagyis megközelítőleg 20 nyári termék találatot kapunk. A termékek árai 20 ezer Forinttól 30 ezer Forintig szórnak és e szempont szerint azonos minőségben egyaránt találunk japán és dél-koreai termékeket, mint a Falken vagy a Hankook és neves prémium gyártók termékeit, mint a Bridgestone vagy Continental.

Máshol lehet talán különbség, gondolhatná az ember: ki is választjuk az ADAC tesztet szinte minden évben megnyerő német Continantal jól hangzó termékét a Premiumcontact 6-ot és megvizsgáljuk az üzemenyag hatékonyságát („C”) és a zajszintjét („71db”). A „C” üzemanyag kategóriában meglepetésünkre továbbra is a lista tetején áll a Hankook és a Falken – ezek a termékek tehát ugyanazt tudják. A Hankook Ventus Prime 3 zajszintje a Continental abroncséval megegyező 71 decibel. És ezután következik csak az igazi meglepetés”: a japán Falken ZE310 abroncsa halkabb! Csak 67 decibel a címke adat.

Lehet, hogy a világelső Toyota nem csupán nemzeti önérzetből választja a Falkent számos méretben gyári szerelésnek? És a ma még talán kisebb névnek számító Toyo és Falken Japánból, vagy a Nexen, Kumho és Hankook Dél-Koreából joggal reménykedhetnek, hogy egy nap „prémium” kategóriaként felkerülhetnek a márka lista élére?

Segíti-e az eu-s abroncs címke adat a fogyasztók döntését, akik átlagosan 2-3 évente kerülnek szembe az új gumiabroncs kiválasztásának kérdésével? A fenti példa alapján az eligazodást információkkal segíti, főleg, ha valaki fogékony a kiemelt három szempont valamelyikére. A döntés szempontjából a márkaismertség és az ár összefüggése érdekes dilemmát hoz, elsősorban a technológiát értők számára. Ugyanis abban már a címke sem segít, hogy azonos technikai paraméterekkel bíró abroncsok esetében elhiggyük, hogy a gumiabroncs valódi tudása és nem a médiatizált márkaneve miatt kerül többe.

Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Loading…

0

Comments

0 comments

ADAC- ÖAMTC közös 2021 nyári gumiteszt

AUTO BILD – 2021 nyári gumiabroncs teszt