A luxus limuzin kategóriában is hasítanak a közép kategóriás gumik

Az Auto Bild nyári gumitesztjének leginkább szembetűnő jellemzője, hogy a közép kategóriás modellek közül néhány már igazoltan is felveszi a versenyt a top márkákkal.

A többi neves német autós szaklap mellett az Auto Bild is elvégezte az éves szokásos nyárigumi tesztjét. A gumigyártók modelljeit egy prémiumkategóriás 5-ös BMW-n tesztelték. A kiválasztott méret a 245/45 R18 100Y volt.

A teszteken száraz és nedves útfelületen vizsgálták az egyes nyárigumi garnitúrák féktávolságát. A száraz tesztnél 100 km/h-s, a nedvesnél 80 km/h-s sebességről kellett teljesen megállni az autóval. A végső sorrendet a két felületen mért féktávolságok összeadásával kapták meg, így előfordulhatott, hogy egy-egy modell rosszabbul teljesített például nedves útfelületen, de a száraz úton elért jobb helyezése végül az összesítésben kedvezőbb pozícióba hozta.

Nagyokat előznek a közép kategóriás márkák

A végeredményre nézve már első pillantásra is szembetűnik, hogy a másodlagos márkák mennyire előkelő helyeket szereztek meg, sok esetben megelőzve a nagy, prémiummárkák modelljeit.

Az összesített lista élén a Michelin Pilot Sport 4-es modellje végzett, 61,9 méterrel (a nedves és a száraz féktáv összege). A modell a száraz teszteken szintén a legjobbnak bizonyult, ugyanakkor a vizes útfelületen csak a negyedik helyet érte el.

A rangsor második helyén máris egy közép kategóriás, vagy másodlagos márkát találunk. A Nokian Powerproof 62 méterrel szerezte meg az ezüst érmet. A harmadik helyen pedig a Bridgestone Potenza S001 végzett 62,2 méteres összesített féktávval. Ez a modell ugyanakkor a nedves útfelületen a legjobb eredménnyel végzett: 28,7 méter alatt lassított vele az autó nullára 80 km/h-s sebességről.

Nedves úton a Kumho a legjobb

A Continental negyedik helye még talán nem meglepő, az már annál inkább, hogy a Kumho ECSTA PS71 az ötödik helyen végzett összesítésben, megelőzve ezzel például a GoodYeart. A Kumho modellje ráadásul az összes vizsgált nyárigumi garnitúra közül a legjobb értéket érte el a vizes útfelületen végzett teszten. A mért 29 méteres féktávolságával 80 centiméterrel hamarabb állította meg az 5-ös BMW-t, mint az összesített győztes Michelin.

A középkategóriás márkák közül érdemes még megemlíteni a Nexent, amely az Nfera Sport modelljével a Hankookot és a Vredesteint is megelőzte. A Nexen az összesített hetedik helyen végzett a GoodYear mögött, 64,1 méteres féktávolsággal.

Vélemény, hozzászólás?