Defekttűrő gumi kisokos: mi az a defekttűrő abroncs?

Egyre több prémium kategóriás autó érkezik defekttűrő abroncsokkal. A megerősített oldalfalú defekttűrő gumi jelentős légnyomás vesztés és defekt esetén is üzemképes marad. Az abroncs sérülését követően nincs szükség az azonnali gumicserére, akár 80 kilométer is megtehető. Cikkünkben megismerheti a defekttűrő abroncs előnyeit és hátrányait!

Mi az a defekttűrő gumi?

A defekttűrő gumi olyan megerősített oldalfalú abroncs, amely jelentős nyomás csökkenés vagy defekt esetén is képes tovább üzemelni. Gyakran nevezik önhordó oldalfalú guminak a nagy merevségű, kemény oldalfalak miatt. További előnye, hogy autópályán történő defekt esetén nem jelentkezik hirtelen nyomásvesztés így a gépkocsi nem tér ki oldalra. Fontos, hogy defekttűrő gumi kizárólag olyan gépjárműveken használható, amelyek rendelkeznek gyári abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel (TPMS). A merev oldalfalak miatt, a defekttűrő gumik sérülését nehezebb észrevenni a TPMS rendszer hiányában, amely balesethez és az autó sérüléséhez vezethet.

Bár a defekttűrő gumik azonnali cseréje nem szükséges, azonban a gyártó által előírt távolság megtételét követően szükséges cserélni a sérült abroncsokat. A sérült,defektes abroncs nem javítható. Általában 50-80 kilométernyi távolság tehető meg a sérült defekttűrő abronccsal. Szintén a gyártói előírásokban szerepel a sérült abronccsal megengedhető maximális sebesség, amely általában 80 kilométer/óra.

Defekttűrő vagy defektmentes gumi: mi a különbség?

A defekttűrő és defektmentes (önjavító) gumi nem azonos. Míg a defekttűrő gumi a megerősített oldalfalának köszönhetően marad üzemképes, addig a defektmentes gumi tartalmaz egy sűrű, ragacsos anyagot, amely defekt esetén a lyukat automatikusan eltömíti. Az anyag megakadályozza vagy redukálja a további nyomáscsökkenést. A defektmentes gumik jelölése általában SEAL.

A defekttűrő gumi előnyei és hátrányai

Fokozatosan növekszik a defekttűrő abroncsok népszerűsége, azonban a számos előny mellett érdemes a negatívumokat is megismerni. Az alábbiakban összegyűjtöttük a defekttűrő gumi legfontosabb előnyeit és hátrányait.

A defekttűrő gumi előnyei:

  • Nyomáscsökkenés, vagy sérülés esetén nem szükséges azonnal gumit cserélni. Akár 80 kilométer is megtehető a sérült abronccsal, így lehetőség nyílik egy közeli gumijavító szerviz meglátogatására.
  • A Seal önjavító abroncs jó választás olyan személyeknek, akik nem képesek egyedül a gumicsere elvégzésére. Idős, legyengült és tapasztalatlan autósok számára kiváló választás.
  • Biztonságosabb, hiszen a megerősített oldalfal miatt nem fordulhat elő durrdefekt.
  • A merev, kemény oldalfalak miatt csökkent guminyomás mellett is kormányozható marad az autó.

A defekttűrő gumi hátrányai:

  • A defekttűrő gumik jelentősen drágábbak, mint a hagyományos abroncsok. Akár 20-30%-kal is magasabb lehet áruk.
  • Sérülés esetén nem javíthatóak, így minden esetben teljes gumicsere szükséges.
  • Kizárólag olyan járműveken használható, amelyek rendelkeznek a gépjármű gyártója által igazolt abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel.
  • Mind a négy abroncsnak defekttűrőnek kell lenni.
Defekttűrő gumi

Gyakori kérdések a defekttűrő gumi kapcsán

Mi a defekttűrő gumi jelölése?

A defekttűrő gumi csupán az abroncs megtekintése által nem felismerhető. A gyártók eltérő jelöléseket használnak a defekttűrő abroncs megkülönböztetésére. A leggyakrabban alkalmazott jelölések, melyek megtalálhatóak az abroncs felületén:

  • Bridgestone defekttűrő gumi jelölése: RFT
  • Continental defekttűrő gumi jelölése: SSR
  • Dunlop defekttűrő gumik jelölése: ROF / EMT
  • Goodyear defekttűrő gumik jelölése: ROF / EMT
  • Michelin defekttűrő gumi jelölése: ZP
  • Pirelli defekttűrő gumi jelölése: Run Flat
  • Kumho XRP defekttűrő gumi jelölése: XRP
  • Hankook defekttűrő gumi jelölése: HRS

Mennyibe kerül a defekttűrő abroncs?

A defekttűrő gumi általában 20-30%-kal drágább a konvencionális gumiknál. További költségtétel, hogy sérülés esetén nem javítható, így minden esetben cserét igényel.

Elérhető téli- és nyári defekttűrő gumi egyaránt?

Igen, elérhető téli- és nyári defekttűrő gumi egyaránt. Szignifikánsan nagyobb a defekttűrő nyári gumik kínálata, így több mintázat és típus érhető el ezen abroncsokból.

Mekkora távolságot tehetek meg sérült defekttűrő abroncsokkal?

Kövesse a gyártói előírásokat, amelyek pontosan megszablyák a sérült defekttűrő abroncsokkal megtehető távolságot. Ez általában 50-80 kilométer.

Mekkora a legnagyobb megengedett sebesség sérült defekttűrő gumival?

A sebesség sérült defekttűrő gumival megengedett maximális sebességet a gyártói előírások tartalmazzák. Minden esetben kövesse a gyártói instrukciókat! Sérült defekttűrő gumival általában 80 kilométer / óra a legnagyobb megengedett sebesség.

Javítható a sérült defekttűrő abroncs?

Nem, a sérült defekttűrő abroncs nem javítható. Minden sérülés esetén teljes csere szükséges.

Mi az a PAX gumi?

A PAX abroncsokra tekinthetjük a defekttűrő gumi elődjeként. A már nem használatos technológia lényege, hogy az abroncs tartalmaz egy extra fém megerősítő réteget. Defekt esetén a gumi a fém gyűrűn fut átmenetileg.

Összefoglalás

A defekttűrő gumik nagyobb biztonságot és komfortot nyújtanak. Segítségükkel csökkent guminyomással és defekttel sem kell azonnali abroncs cseréhez folyamodni. Mivel akár 80 kilométert is megtehet a sérült, erősített oldalfalú gumikkal, így akár egy közeli gumiszervízt is felkereshet egy sajnálatos defekt esetén. Hátrányuk a magasabb ár, a javítási lehetőség hiánya és kizárólag olyan járműveken használható, amelyek rendelkeznek a gépjármű gyártója által igazolt TPMS rendszerrel.

Megválaszolatlan kérdése maradt felni ügyekben és további szaktanácsot kérne? Forduljon bizalommal az AKH szervizekhez!

Válogasson kedvére téli gumi kínálatunkból, szereltesse át országszerte több, mint 200 helyen.

Ne maradjon le újdonságainkról, akcióinkról, iratkozzon fel hírlevelünkre!