Gumi.hu Blog | 2025. szeptemberi négyévszakos gumiabroncs teszt
  • Egyéb kategória
  • Gumitesztek
  • 2025. szeptemberi négyévszakos gumiabroncs teszt

    AUTO BILD időmérő teszt: fékezés különböző pályaviszonyok mellett

    A négyévszakos abroncsoktól sokat várunk: biztonságot minden időjárási helyzetben. A valóság azonban nem mindig igazolja vissza ezt az ígéretet. Az AUTO BILD ezért 2025-ben is letesztelte a kínálatot – mutatjuk a selejtező legjobbjait és leggyengébbjeit!

    A négyévszakos abroncsok népszerűsége soha nem volt ilyen magas – és nem véletlenül. Egyetlen szettel megspórolható a második garnitúra költsége, nincs szükség szezonális cserére, és a tárolás miatt sem kell többé aggódni. Ugyanakkor ezeknek a gumiknak minden időjárási helyzetben megbízhatóan kell teljesíteniük – ez viszont komoly kihívás. Nem minden modell képes megfelelni ennek az elvárásnak, ezért az AUTO BILD minden évben új típusokat vet össze különböző méretekben. Ez alól a 2025-ös teszt sem kivétel.

    AUTO BILD négyévszakos gumiabroncs elő tesztje 2025-ben (225/40R18)

    A végső eredmények ugyan még nem ismertek, de a selejtező féktesztek már most sokat elárulnak. Az idei próbán 30 különböző, 225/40R18 méretű abroncs állt rajthoz. Ahhoz, hogy kiderüljön, kik a legjobbak, minden guminak át kellett esnie egy időmérő fékpróbán – száraz és nedves aszfalton egyaránt. A két értéket összegezték, és csak a 15 legjobb fékteljesítményt nyújtó modell jutott tovább a teljes körű tesztbe. Íme azok, akik sikerrel vették az akadályt:

    Az AUTO BILD 2025-ös négyévszakos gumiabroncs-tesztjének fékútjai (225/40 R18)

    Modell Nedves*Száraz*Összességében
    a teljes teszt alatt
    Bridgestone Turanza All Season 645,038.183.1
    Vredestein Quatrac Pro43,940.384.2
    Pirelli Cinturato All Season SF346,338,084.3
    Linglong Gripmaster 4S47,538,285,7
    Ceat 4Season Drive X547,438,685,9
    Michelin Sport Cross Climate 3 Sport47,338,886.1
    Continental AllSeason Contact 244,941,586,4
    Kleber Quadraxer 347,939.387,2
    Sailun Atrezzo 4Seasons Ultra46.141.287,4
    Laufenn G Fit 4S45,842.187,9
    Michelin Cross Climate 349,040,489,4
    Hankook Kinergy 4S249.241.390,5
    Road Hog RGAS0252,638,591.1
    Toyo Celsius AS251,040,491,4
    Dunlop All Season 249.242,591,7
    nincs benne a teljes tesztben
    Firestone Multiseason 250,341,591,8
    Delinte AW653,038,991,9
    BF Goodrich Advantage All-Season51.141,092.1
    Semperit AllSeason Grip47,444,892,2
    Nexen N’Blue 4S252,940.293.1
    Viking FourTech Plus49,743,893,5
    nem ajánlott
    Tigar All Season56,340,997,2
    Imperial All Season Driver55,243,798,9
    Star Performer Solar 4S57,541.498,9
    Nankang Cross Seasons AW-656,743,5100,2
    Debica Navigator 356,444.1100,5
    Davanti Alltoura56,844,7101,5
    Fulda Multicontrol57,045,0102.0
    Berlin Tires All Season 258,944,0102.9
    Goodride AllSeason Elite Z-40158,444,6103,0
    minden fékút méterben megadva; *100 km/h-tól

    A teszt élén a Bridgestone Turanza All Season 6 végzett, amely összesen 83,1 méteres kombinált fékutat produkált, ezzel 1,1 méterrel előzte meg a második helyezett Vredestein Quatracot. Utóbbi bizonyult a legjobbnak nedves úton: mindössze 43,9 méteren sikerült megállnia. Száraz aszfalton pedig a Pirelli Cinturato All Season SF3 volt a legerősebb, hiszen csupán 38 méteres féktávval állt meg.

    A mezőny végén szereplő kilenc modell eredménye azonban komoly aggodalomra ad okot. A legrosszabbul teljesítő Goodride AllSeason Elite SFZ-401 több mint 20 méterrel hosszabb fékutat mutatott a Bridgestone-hoz képest – ami a gyakorlatban akár több autóhossznak felel meg. Ez a különbség vészhelyzetben döntő lehet, így ezek az abroncsok biztonsági szempontból nem ajánlhatók. A Dunlop Allseason 2-velbezárólag várjuk a teljes teszt eredményt következő hetekben

    Válogasson kedvére négyévszakos gumi kínálatunkból, szereltesse át az országban bárhol, 160 szerviz pontunk vagy szerviz Partnerünk bármelyikénél.

    Ne maradjon le újdonságainkról, akcióinkról, iratkozzon fel hírlevelünkre!

    4 perc