Stonehenge, Atlantisz elveszett városa, Kleopátra sírja és a kérdés, hogy „mi a fene történt az abroncsnyomással!?” mindegyik nagyjából ugyanabba a rejtély kategóriájába tartozik. Talán megtörtént már Önnel is, hogy ott ült és bámulta, majd elgondolkodott a gumiabroncsnyomás figyelmeztető lámpáján, ugyanúgy, mint a régészek Stonehenge -en.
A helyzet azonban az, hogy Stonehenge nem megy sehova, de Önnek muszáj. Most választ kell keresnie a gumiabroncsnyomás rejtélyére, Stonehenge várhat.
Ha hirtelen alacsonynak találja magát a gumiabroncsnyomáson, különösen mind a négy gumiabroncson, akkor nagyon valószínű, hogy a külső hőmérséklet csökken.
Az Egyesült Államok nagy részén a jelentős szezonális hőmérséklet -ingadozások valóban tönkretehetik a gumiabroncsok nyomását.
Ha a közelmúltban végzett szervizellenőrzés során a gumiabroncsok nyomását ellenőrizték és beállították, a járművezetőket különösen megzavarhatja a meglepő gumiabroncsnyomás -figyelmeztető lámpa. A régi „de a múlt héten szervizeltem az autót!” érzés.
Fűtéskor a gáz kitágul és a hőmérséklet csökkenésekor összehúzódik. Ha például 50 ° F-on van a gumiabroncsok nyomása, akkor a 30 ° -kal vagy 40 ° -kal a fagypont alá eső terület csökkenése azt jelenti, hogy jelentős mértékben alulmúlhatja a jármű psi-specifikációját, és ez elindíthatja a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszert (TPMS) figyelmeztető fényt.
Ha az optimális gumiabroncs tapadás és teljesítmény, valamint a maximális gumiabroncs élettartam a cél, akkor a gumiabroncsok nyomását úgymond a pillanatnyi hőmérsékletnek megfelelően kell beállítani. Erősen ingadozó hőmérsékletek idején a gumiabroncsok nyomását nagyobb rendszerességgel kell ellenőrizni és beállítani. Ha különösen fagyos időszakot tapasztal, és a gumiabroncsok az alacsony nyomású „figyelmeztető” zónába estek, akkor az előírásoknak megfelelő infláció az egyetlen megoldás.
A gumiabroncsok nyomása valódi, közvetlen hatással van a jármű biztonságára és teljesítményére. Ha a gumiabroncsokban lévő nyomás elég alacsony ahhoz, hogy a TPMS figyelmeztető lámpa felvillanjon, akkor ez megnyitja az ajtót a kezelhetőség és a vonóerő következményei előtt, mellyel elveszíti a nagy sebességű manőverezhetőséget és a fékteljesítményt, kevesebb tapadást nedves körülmények között a nem optimális érintkezési felület miatt stb. Ha nehéz járművet vontat vagy szállít, a kockázatok megnőnek az alacsony gumiabroncs-nyomással.
Ha az abroncsnyomást fagypont alatti körülmények között határozzák meg, és a levegő hőmérséklete drasztikusan megemelkedik, akkor a gumiabroncsoknak potenciális túlfújásával kell szembenézni. Minden 10 ° -os hőmérséklet -ingadozás esetén (felfelé vagy lefelé) a gumiabroncsok körülbelül 1 psi –vel térnek el. A helyzet az, hogy ellentétben akkor, amikor a gumiabroncsok jelentősen a jármű specifikációi alá csökkennek, a TPMS figyelmeztető rendszer nem figyelmezteti Önt a túlzott inflációra.
Az alulfúváshoz hasonlóan a gumiabroncsok túlzott felfújása is befolyásolhatja a teljesítményt és a tapadást. A túlfújás szintén nagyon gyakori oka a gumiabroncsok idő előtti elhasználódásának, mert gyakran észrevétlen marad.