AKH logo
  • Termékek
    • Gumi
    • Acél és alufelni
    • Nyári gumi
    • Téli gumi
    • Négyévszakos gumi
  • Szervizek
  • Szolgáltatások új!
    • Gumiszerviz bejelentkezés
    • Autoszerviz bejelentkezés
    • Szerviz árak
  • Márkáink
  • Hírek
  • Kapcsolat
  • Fiókom
    • Belépés
    • Regisztráció
  • Kosár
User logo

Mit tegyünk defekt esetén?

Mi a teendő, ha leenged egy gumiabroncs?

Míg a gumiabroncsok sérülése és leengedése továbbra is a mindennapi élet része, azonban ezek aránya már sokkal ritkább. De mi is ennek az oka? A radiális technológia javult, a futófelület -összetételek fejlettebbek lettek, az acélszíjak és a különböző futófelületet támogató rétegek olyan gumiabroncsokat adnak nekünk, amelyek hatalmas szilárdsággal és tartóssággal rendelkeznek.

Mindazonáltal továbbra is előfordulhatnak ilyen esetek, de ha előre tudja, hogyan kell kezelni a helyzetet, akkor Ön és mindenki más biztonságban lesz az úton.

Mit kell tenni defekt esetén?

A biztonságos vezetés és a vészhelyzetek kezelése szempontjából kritikus fontosságú, hogy felelősségteljes vezető legyen, aki „összhangban van” járművével. Mivel a legtöbb gumiabroncs -defekt fokozatos nyomásvesztést eredményez, kulcsfontosságú a jármű viselkedésében és dinamikájában bekövetkező finom változások észlelése, mielőtt az abroncs teljesen leenged.

Ha változást észlel a gumiabroncsnyomás esetleges csökkenése miatt, akkor semmiképpen sem folytassa útját. Ehelyett inkább álljon meg egy biztonságos helyen.

A 2008 után gyártott járművek TPMS -el (gumiabroncsnyomás -figyelő rendszerrel) vannak felszerelve, amelyek célja, hogy figyelmeztessenek Önt a veszélyesen alacsony gumiabroncs -nyomásra, bármilyen okból is. Ha a TPMS figyelmeztető lámpája kigyullad, ügyeljen a jelzésre, és óvatosan húzódjon le az út szélére, függetlenül attól, hogy észleli-e a gumiabroncsnyomás csökkenését vagy sem.

Miután megállt egy biztonságos helyen, értékelheti, hogy a TPMS lámpa kigyullad -e hirtelen abroncsnyomás -csökkenés (defekt) miatt, vagy ha a fokozatos nyomáscsökkenés a helytelen felfújás vagy a változó hőmérséklet miatt következik be. ok. Halgassa meg, hogy nem-e sziszeg esetleg, és használjon gumiabroncsnyomás -mérőt (azt javasoljuk, hogy egyet tartson a járművében), hogy leolvashassa mind a négy abroncsot. Vannak olyan gumiabroncsok, amelyek kifejezetten alacsony nyomásúak? Egyik abroncs nincs szinkronban a többivel? Ha a nyomás tovább csökken, akkor nagy valószínűséggel defektről van szó.

 

Becslések szerint évente körülbelül 78 000 balesetet okoz a defektes abroncs.

Amennyiben defektet tapasztal:

 

  1. Ne essen pánikba!
  2. Fogja meg határozottan a kormányt
  3. Kevésbé nyomja a gázt
  4. NE fékezzen
  5. Hagyja, hogy az autó fokozatosan lelassuljon, és vegye le a lábát a gázról
  6. Ne forgassa el a kereket
  7. A forgalom leállítása nélkül gurítsa autóját az út szélére vagy az autópálya -kijárathoz
  8. Finoman fékezzen
  9. Kapcsolja be a vészvillogókat
  10. Álljon biztonságosan távol autójától, és várja meg a segítséget.

 

Defekt esetén hallani és érezni fogja a gumiabroncs sérülését, vagy az abroncsból kiszökő levegő hangját. Könnyebb mondani, mint megtenni, de próbáljon meg nyugodt maradni. Hűvös fejre lesz szüksége, hogy végiggondolja a lépéseket. Annak ellenére, hogy ellentétesnek hangzik, a gázadás valójában segít stabilizálni a járművet. Valójában azt fogja érezni, mintha ejtőernyőt húzna maga mögött, és erős visszahúzást fog érezni. Ennek eredményeként elveszítheti uralmát a jármű felett, vagy ami még rosszabb, kisodróthat.

A gumiabroncsokra vonatkozó információkért és szerelési utasításokért olvassa el a jármű használati útmutatóját. Ha ez téves riasztás, egyes járművek olyan mobilitási rendszerekkel vannak felszerelve, amelyek gumiabroncs -tömítőanyagot és kompresszort tartalmaznak a sérült gumiabroncs ideiglenes javításához.

Miután felszerelt egy csereabroncsot, mielőbb menjen a legközelebbi szervizbe, hogy megjavítsa/kicserélje a sérült gumiabroncsot. Ismét olvassa el a gépjármű használati útmutatóját a pótkerék -vezetési korlátozásokról, amelyek gyakran mind sebesség-, mind távolságkorlátozásokkal járnak.

Hogyan lehet megakadályozni a gumiabroncs defektjét?

A gumiabroncs állapotát befolyásoló tényezők, amelyek hozzájárulhatnak a gumiabroncs dejektjéhez:

  • A futófelület a minimális mélysége alatt van
  • A specifikáción kívüli gumiabroncs -nyomás (túl alacsony vagy túl magas)
  • Kompromittált abroncsszerkezet (oldalfal kidudorodása vagy buborék)
  • Régi abroncs

Egy másik lehetőség a gumiabroncs, amely run-flat technológiával rendelkezik. A Michelin Primacy MXM4 az első run-flat abroncs, amelyet olyan járművekhez terveztek, amelyek gyárilag nem ezzel vannak ellátva. Amennyiben defektet kap, még haladhat 50 mérföldet 50 km / h sebességgel, amíg biztonságos helyre nem ér. Úgy lettek kialakítva, hogy zökkenőmentesen működjenek az autó gumiabroncsnyomás -ellenőrző rendszerével. És nem kell feláldozni a menet kényelmét. Könnyű felépítése zökkenőmentes vezetést biztosít.

 

Kiválasztott elemek száma 0
  • Impresszum
    Adatvédelmi tájékoztató
    Vásárlási feltételek
    Karrier
    GYIK
    Kapcsolat
    Impresszum
    Szállítási és fizetési feltételek
  • Vásároljon Online
    Gumiabroncs ajánlatok
    Motorkerépkpár gumik
    Téli gumik
    4x4 gumik
    Tehergépjarmű gumik
  • Abroncsgyártók
    Kumho
    Falken
    Nexen
    Toyo
    Semperit




  • Árukereső.hu Árukereső.hu Árukereső.hu Árukereső.hu
  • © 2022 Abroncs Kereskedőház Kft. | gumi.hu - rendeléstől szerelésig™