„Azért vagyok itt, hogy a legjobb legyek” – Interjú Lia Block-kal
Lia Block, a legendás rallyversenyző Ken Block lánya, büszkén viszi tovább édesapja örökségét. A fiatal tehetséggel az Audi készített interjút, amelyben megosztja az olvasókkal a motorsport iránti szenvedélyét.
Lia lehetőséget kapott, hogy példaképével, Michèle Mouton francia rallyversenyzővel együtt szelhesse az utakat az olaszországi Sanermo környéki hegyekben. Míg Lia apja legendás autóját, az Audi S1 Hoonitron-t, addig Michèle Mouton azt az Audi quattro-t vezette, amellyel 1981-ben az első nőként nyert versenyt a Rally Világbajnokságban ezen a történelmi helyszínen. Az interjúban Lia Block beszél az elektromos autók jelentőségéről, sportjának jövőjéről és arról, hogy Michèle Mouton inspiráló öröksége hogyan hatott rá versenyzőként.
Lia, mik voltak az első gondolataid, amikor hallottál az Audi S1 e-tron quattro Hoonitronról?
Amikor édesapám mesélt nekem az Audi S1 Hoonitronról, eléggé meglepődtem és egy kicsit összezavarodtam, mivel korábban még soha nem foglalkozott elektromos járművekkel. Ez egy elgondolkodtató pillanat volt számomra, mert az ötlet, hogy apám egy elektromos driftautót akar létrehozni, annyira váratlannak tűnt. Azonban hamar világossá vált, hogy van valami igazán különleges ebben az autóban és a projektben. Az autót első kézből megtapasztalni már önmagában is nagyszerű kaland volt.
Hogy érted ezt?
Nos, először kicsit ijesztő volt, mert annyira más volt, mint bármi, amit korábban vezettem. Csak azt tudtam, hogy nagyon jól fogom érezni magam, ha ezt a futurisztikus autót olyan utakra viszem, amelyeknek történelme van, különösen a rallyversenyzésben. A szűk, kihívást jelentő kanyarok és az, hogy az autóval be lehet venni ezeket a kanyarokat és fel lehet gyorsulni az egyenesekben, igazán nagyszerű vezetési élményt nyújt. A villamosítás lehetővé teszi az azonnali nyomatékot és teljesítményt, amikor alig érinted a pedált, ami megkönnyíti az autó megforgatását és az erő felhasználását olyan dolgokra, mint például a „fánkozás”.
A motorsport iránti szenvedélyed mögött ezek az egyedi versenyzési szempontok állnak?
Mélyen szeretem a motorsportot, elsősorban azért, mert úgy nőttem fel, hogy körülvett ez a sport, mivel apám rally- és rallycross-versenyeken vett részt. Mindig is szerves része volt az életemnek, és az, hogy a motorsportban való karrier mellett döntöttem, életem egyik legjobb döntése volt. Hihetetlenül szerencsésnek érzem magam, hogy versenyautókkal versenyezhetek és rallyautót vezethetek.
Ha már a fiatal rallyversenyzői karrieredről beszélünk, hogyan befolyásolta Michèle Mouton a gondolkodásmódodat és a motorsporthoz való hozzáállásodat?
Nem voltam teljesen tudatában a hatásának, amíg nem mélyedtem el a rallyversenyzésben. Michèle Mouton története magával ragadott, mivel sok hasonlóságot láttam kettőnk között, különösen abban, hogy fiatalon kezdtük a pályafutásunkat. Soha nem tekintett magára kizárólag nőként az autósportban; ő is csak egy versenyző volt. Erőteljesen egyetértek ezzel a gondolkodásmóddal. Nem az a célom, hogy a legjobb nő vagy lány legyek a motorsport területén. Azért vagyok itt, hogy a legjobb legyek.
A motorsport melyik olyan aspektusát értékeled a legjobban, amelyet mások talán nem is ismernek?
Ó, a nyugalom érzését versenyzés közben. Az elmém elsősorban a másodpilótám jegyzeteire és az előttem álló útra koncentrál. Hajlamos vagyok kizárni a zavaró tényezőket, amikor teljesen a vezetésre koncentrálok. Ez az összpontosítás lehetővé teszi számomra, hogy a legjobb teljesítményt nyújtsam, csúcsteljesítményt érjek el azáltal, hogy teljesen összhangban vagyok a másodpilótámmal, az autóval és a rally szakaszával. Ezt az állapotot nevezzük „fehér térnek”, amikor annyira elmerülünk a zónánkban, hogy semmi más nem számít körülöttünk.
Hogyan képzeled el a motorsport jövőjét, különösen az elektromos jármű technológia fejlődését és annak a rallyra gyakorolt lehetséges hatását tekintve?
A motorsport jövője valóban lenyűgöző, figyelembe véve, hogy milyen messzire jutott, különösen az olyan úttörőkkel, mint az Audi, amely bevezette a quattro összkerékhajtást. Izgatottan várom, hogy mi lesz a következő lépés, ahogy egyre több vállalat fedezi fel az új technológiákat, és ez hogyan fogja alakítani a versenyzést, különösen a versenyzők számára. A villamosítás potenciálisan jelentős ugrást hozhat a teljesítményben, hasonlóan a összkerékhajtás bevezetéséhez a rallyban. Bár még mindig vannak leküzdendő kihívások, mint például az élvonalbeli rallyversenyekhez szükséges hatótávolság, hiszem, hogy ha egy nap sikerül elektromos rallyautókat létrehozni, az valóban forradalmasítani fogja a vezetés és a versenyzés módját a motorsportban.
Interjú: Nadia Riaz-Ahmed — Fotó: Mathieu Bonnevie — Videó: REBEL Media
Válogasson kedvére téli gumi kínálatunkból, szereltesse át az országban bárhol, 200 szerviz pontunk vagy szerviz Partnerünk bármelyikénél.
Ne maradjon le újdonságainkról, akcióinkról, iratkozzon fel hírlevelünkre!