A TPMS a gumiabroncsnyomás -ellenőrző rendszert jelenti. Ez a járműbe (gyárilag, vagy utólagosan) beépített biztonsági rendszer, amely figyeli a gumiabroncsok nyomását, és figyelmeztet, ha egy vagy több abroncsban a nyomás elfogadhatatlan szintre csökken.
Miért olyan nagy baj, ha alacsony az abroncsnyomás?
Az alacsony nyomású abroncsok számos problémát okozhatnak, az enyhe (idő előtti kopás és megnövekedett üzemanyag -fogyasztás) és a súlyosabb (gumiabroncshibák, beleértve a futófelület nem megfelelő tapadását) hibák miatt. Az amerikai kormány úgy véli, hogy ha minden jármű fel van szerelve TPMS-sel, évente akár 120 halálesetet és 8500 balesettel kapcsolatos sérülést lehet megelőzni.
A TPMS az európai luxusautók piacáról származik, melyet a 80-as években kezdtek el alkalmazni; az első amerikai autó, amely TPMS -sel volt felszerelve, az 1997 -es Chevrolet Corvette volt. A közlekedésbiztonság egyéb fejlesztései mellett a TREAD Act előírta, hogy minden új, 2007 szeptemberét követően az Egyesült Államokban értékesített autót TPMS -el kell felszerelni.
A legtöbb személygépkocsi és könnyű tehergépkocsi 2008 – vagy annál újabb modellek esetén már gumiabroncsnyomás -ellenőrző rendszerrel rendelkeznek. Néhány 2008 előtt gyártott járműmárka és modell is rendelkezik TPMS rendszerrel. Ellenőrizze a jármű használati útmutatóját a TPMS jelenlétének megerősítésére.
Ha járműve TPMS-rendszerrel van felszerelve, egy figyelmeztető lámpa vagy más kijelző figyelmezteti Önt, ha egy vagy több gumiabroncsa lényegesen a javasolt nyomás alá esik.
Vannak utángyártott TPMS -rendszerek is, amelyek általában a jármű műszerfalára szerelt kijelzővel rendelkeznek.
Igen. Még a TPMS esetében is fontos, hogy rendszeresen ellenőrizze a gumiabroncsok nyomását, mert sok rendszer nem figyelmezteti Önt, amíg a gumiabroncs 25% -vagy annál nagyobb százalékkal nem tér el a javasolttól.
Tekintse a TPMS -t biztonsági/vészhelyzeti figyelmeztető rendszernek - nem helyettesíti a saját gumiabroncsnyomás -ellenőrzési gyakorlatait.
(Egyre több TPMS-rendszer foglalja magában a valós idejű gumiabroncs-psi-leolvasást a jármű fedélzeti számítógépén. Ha a jármű digitális kijelzővel rendelkezik, amely mind a négy gumiabroncsot olvassa, akkor az abroncsnyomás-felügyeleti feladat még egyszerűbb! Sok utólagos TPMS-opció valós idejű gumiabroncs-psi-jelentést is tartalmaz.)
A TPMS rendszert minősített szakembereknek kell értékelniük és szervizelniük. A gumiabroncsnyomás -felügyeleti rendszerek a modern autók alapfelszereltségébe tartoznak, így a jó hírű gumiabroncs -szakemberek kifejezetten a TPMS értékelésére és a velük való együttműködésre képzett technikusokkal rendelkeznek.
A TPMS érzékelőket hosszú évekre tervezték-5-10 év a várható élettartam. Költségükre való tekintettel a járművezetők többsége hajlamos arra, hogy „szükség szerint” cserélje ki a TPMS érzékelőket - más szóval, csak akkor, ha az elemek lejártak, vagy ha más TPMS alkatrészek meghibásodtak. (A jármű fedélzeti számítógépének reagálnia kell, és figyelmeztetnie kell egy TPMS -problémára vagy meghibásodásra.)
Lemerült TPMS érzékelő akkumulátor
A TPMS érzékelő sérült
A TPMS érzékelő tömítései elhasználódtak
A TPMS érzékelő nem ad jelet (sok lehetséges ok)
A TPMS szelepsapkák és/vagy magok letapadtak
Javasoljuk, hogy keresse fel egy gumiabroncs -szerelőt vagy a járműkereskedést az érzékelők cseréje érdekében. Bármi legyen is a forrás, győződjön meg róla, hogy pontos OE csereérzékelőket vagy ezzel egyenértékű utángyártott alkatrészeket kap, elkerülve így a komplikációkat.
Ne feledje, hogy egyes járművekhez szükség lehet a kereskedő programozására az új TPMS érzékelők aktiválásához és szinkronizálásához a járművel. Néhány jármű vezetés után automatikusan alkalmazkodik az új érzékelőkhöz, míg mások felszólítást kaphatnak az új érzékelők elfogadására egy fedélzeti paranccsal - például egy egyszerű „TPMS -visszaállítás” gombbal a műszerfalon vagy a fedélzeti számítógépen belül. Olvassa el a használati útmutatót, vagy forduljon szervizközpontjához.
Nem, nem feltétlenül. A TPMS érzékelők legtöbbször túlélik az abroncsok élettartamát, így teljesen rendben van, ha ugyanazokat az érzékelőket szereljük az új kerekekre is.
Jó ötlet a TPMS érzékelők ellenőrzése a gumiabroncs -szerviz során. Amikor új gumiabroncsokat telepít, kérje meg a szerelőt, hogy ellenőrizze a TPMS érzékelőket és a rendszert.
A jármű TPMS szervizelése speciális eszközöket és képzést igényel. A legtöbb esetben minden kerék TPMS -érzékelővel van felszerelve a szelepszárhoz, ahol a levegőt fújják. E szár és a kerék között egy gumitömítés található, amely lezárja a levegőt az abroncs belsejében, és megvédi az érzékelőt az külső behatásoktól.