IDEA Díjakat nyert a Kumho Tire

  • A vállalat a világ mindhárom legnevesebb design díját (az iF, a Red Dot és az IDEA díjakat) bezsebelte idén
  • A nyertesek a Kumho levegő nélküli, valamint hibrid gumiabroncsai, amelyeket a jövő autóira terveztek

A Kumho Tire finalistaként végzett az International Design Excellence Awards (IDEA) díjátadó jármű kategóriájában kettő, a jövő autópiacára tervezett abroncsával. Az idén februárban elnyert iF Design Díjjal, valamint a márciusban megszerzett Red Dot Design Díjjal együtt a Kumhonak sikerült a világ legnívósabb három díját magáénak tudni.

Az IDSEA (Industrial Designers Society of America) által rendezett IDEA Díjátadó a világ egyik legszínvonalasabb díjai közé tartozik. Az abroncsok designját 5 szempont alapján értékelik, valamint az innovatív design, a vezetői élmény, a vállalat társadalmi felelősségvállalása és az esztétikai jellemzők is nagy szerepet játszanak a nyertesek kiválasztásánál. A díjátadót a design világ Oscar-gálájának tartják, és ahogy fentebb már említettük, az iF Design és a Red Dot Design Díjátadókkal alkotják a világ top 3 design díjátadójának. Idén több, mint 1800 abroncs szállt versenybe a 40 éves IDEA díjért, amit 1980 óta évente osztanak ki.

A Kumhonak a győzelmet az e-NIMF hibrid abroncs szerezte meg, amely környezetbarát, levegő nélküli, karbantartást nem igénylő gumi, ami ezeken felül defektrezisztens és futurisztikus jellemvonásokkal rendelkezik. Ezt az abroncsot a Kumho a jövő elektromos, önvezető autóira szánja, így a tervezés során elsőszámú szempont volt, hogy ezeknek a járműveknek is ugyanolyan teljesítményt biztosíthassanak, mint a már piacon lévő Kumho abroncsokkal. Törekedtek továbbá arra is, hogy az autók következő generációjának a gumikból adódó baleseteit megelőzzék.

https://www.tyrepress.com/2020/09/kumho-wins-idea-design-awards-for-airless-and-hybrid-tyres/

A levegő nélküli gumik kiváló vezetési stabilitást nyújtanak, valamint nem igényelnek karbantartást, hiszen nem kell tartani attól, hogy a guminyomás nem megfelelő az abroncsban. Érdekességük továbbá, hogy ahelyett, hogy a futófelület kopása esetén lecserélnénk az egész abroncsot, szimplán cserélhető csak a futófelületük, így sokkal hosszabb élettartamú beruházás lehet. Ez az „újrafutózó” technológia sokkal környezetkímélőbb, valamint a várható költségeket is csökkenti és még időt is spórol nekünk.

A konvencionális gumikhoz képest a levegő nélküliek általában viszonylag alacsony teljesítményűek, a tartósságot, zajszintet és gördülési ellenállást tekintve. Ezekkel szemben azonban az e-NIMF vezetői teljesítményben szinte hozza azt, amit a levegős társaitól már megszokhattunk – ez a számtalan tesztelésnek és szimulációnak köszönhető. A tesztelési fázis során a mintázati formát, kialakítást és gyártási technológiát is górcső alá vették, így egy új kialakítású és gyártási technológiájú gumi került kialakításra.

A levegő nélküli, valamint a hagyományos gumik előnyeinek ötvözésével jött létre a Kumho e-TOPS hibrid modellje. Úgy épül fel, hogy a futófelület teteje, amely az úttal érintkezik, megvédi a gumit a nyomás elvesztésétől, amíg a gumi alsóbb része levegőt tartalmaz. Ez a vegyes kialakítás segít megőrizni a hagyományos gumik kezelhetőségét, valamint megoldja a nyomásvesztés problémáját is. Ezzel mind a teljesítményt, mind a stabilitást fokozza.

„Az elmúlt néhány évben széles termékpalettát igyekeztünk létrehozni, válaszként a jövő autóiparának trendjeire. Az IDEA díj elnyerése tökéletes visszaigazolása annak, hogy a Kumho jövőbe tekintő designja, valamint technológiai vakmerősége egyedülálló. – mondta el Jung Il-Taik, a K+F divízió vezérigazgató-helyettese. – A levegő nélküli gumik kutatására fókuszáltunk, miközben a hibrid abroncsokkal is kísérletezünk, hiszen ezek mindkét típus pozitív jellegzetességeit magukon hordozzák. Továbbra is igyekszünk kiemelt hangsúlyt fektetni a designunkra, valamint a technológiai képességeinkre, hogy garantálhassuk a vásárlóink által legfontosabbnak tartott értékeket; a biztonságot és kényelmet.”

Vélemény, hozzászólás?