Auto Bild négyévszakos gumi teszt 2023
A négyévszakos gumiabroncsok biztonságot és korlátlan alkalmasságot ígérnek minden időjárási viszony esetén. Az AUTO BILD tesztelte, hogy mit tudnak valójában!
Auto Bild négyévszakos gumi teszt 2023
Az Auto Bild alapos tesztjei során a tesztalanyoknak nemcsak közvetlen versenytársaikkal, hanem egy nyári és egy téli gumiabronccsal szemben is helyt kellett állniuk. De még ebben az összehasonlításban sem kellett szégyenkeznünk a jól teljesítő négyévszakos abroncsoknak. A modern technológiák, különösen a gumikeverékek terén, az elmúlt években folyamatosan növelték a teljesítménypotenciált. Az eredmény egy megbízható abroncs, amely kiküszöböli a második szett gumiabroncs szükségességét.
Auto Bild négyévszakos gumi teszt 2023 összkerékhajtású autókhoz – 235/65 R 17
A SUV-k sokoldalúságukról ismertek, akár aszfalton, akár azon kívül. Mi is illene jobban hozzájuk, mint olyan abroncsok, amelyek egész évben, időjárástól függetlenül spontán kalandtúrára invitálnak? Természetesen egy négyévszakos gumiabroncs!
A Bridgestone és a Michelin a teszt győztesei
Az összkerékhajtású járművek számára készült négyévszakos gumiabroncsok tesztjében a tesztalanyoknak esős, havas és száraz úton is bizonyítaniuk kellett. Nemcsak a versenytársakkal összehasonlítva, hanem minden esetben egy-egy bizonyított specialistával szemben is. Az két tesztgyőztes, az új Bridgestone Turanza All Season 6 és a Michelin CrossClimate 2 SUV átlagon felüli eredményei bizonyítják, hogy a négyévszakos abroncsok megbízható alternatívát jelentenek. A két győztes egyaránt 1,6-os összpontszámot ért el, mellyel megkapták a „Kiváló” minősítést. Vegyük például a havas szlalomot: a Michelin (osztálygyőztes) és a Bridgestone (szorosan mögötte) abroncsai biztonságosabban vették a kanyarokat, mint a legjobb téli gumiabroncs. És még a havas kezelhetőségi pályán is a Bridgestone Turanzáját és a Michelin Cross-Climate 2 SUV-ját csak éppen hogy legyőzte a klasszikus téli gumiabroncs. „Kiváló” minősítést ért még el a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (108 W) és a Hankook Kinergy 4S² X (108 V) 1,7-es összpontszámmal.
Ezekkel a kiváló abroncsokkal vizes úton is egészen biztonságosan lehet közlekedni. A legrövidebb fékút miatt a Turanza itt a legjobb minősítést kapta. Mindent egybevetve az Auto Bild tesztje egyértelműen bebizonyította: a tesztpályánkon győztes négyévszakos gumiabroncsok az összkerékhajtású járművekhez is megfelelő választásnak bizonyulnak.
Eredmények | Havas úton | Nedves úton | Száraz kezelhetőség | Összpontszám | Értékelés | |
1. | Bridgestone Turanza All Season 6 (108 V) | 2+ | 2+ | 2 | 1,6 | Kiváló |
1. | Michelin CrossClimate 2 SUV (108 W) | 2+ | 2 | 2+ | 1,6 | Kiváló |
3. | Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (108 W) | 2 | 2+ | 2 | 1,7 | Kiváló |
3. | Hankook Kinergy 4S² X (108 V) | 2 | 2+ | 2 | 1,7 | Kiváló |
5. | Vredestein Quatrac Pro + (108 W) | 2- | 2 | 2 | 2,5 | Jó |
6. | Falken EuroAllSeason AS220 Pro (108 V) | 3+ | 2 | 2 | 3,0 | Megfelelő |
7. | Toyo Celsius AS2 (108 W) | 3+ | 2 | 2- | 3,1 | Megfelelő |
8. | Uniroyal AllSeasonExpert 2 (108 V) | 2- | 2- | 3 | 4,0 | Nem felelt meg |
9. | Imperial All Season Driver (108 W) | 3+ | 3- | 2- | 4,2 | Nem felelt meg |
10. | Kenda Kenetica 4S SUV KR609 (108 V) | 3- | 3 | 3 | 4,5 | Nem felelt meg |
Megfelelő és Jó minősítések
A 5. helyen végző Vredestein Quatrac Pro + (108 W) ért el egyedül „Jó” minősítést 2,5 ponttal. A 6. helyet a Falken EuroAllSeason AS220 Pro (108 V) foglalta el 3,0 ponttal, míg a Toyo Celsius AS2 (108 W) szorosan mögötte 3,1-es összpontszámmal a 7. helyen végzett, ezzel mindkét abroncs elérte a „Megfelelő” minősítést.
Nem feleltek meg
Ahogy az elmúlt évek tesztjei is bizonyították, a négyévszakos gumiabroncsok kiemelkedő képviselői esőben, hóban vagy éppen napsütésben, minden időjárási körülmény esetén biztonságos közlekedést biztosítanak az utakon. Az Auto Bild mostani tesztjén azonban a tíz abroncs közül nem mindegyik felelt meg a szigorú követelményeknek 235/65 R 17-es méretben. Már az első biztonsági ellenőrzések, a nedves és száraz úton végzett féktesztek során piros lapot kapak az Uniroyal, a Kenda és az Imperial gyártók abroncsai, mert fékútjaik túl hosszúak voltak. Az Uniroyal AllSeasonExpert 2 (108 V) 4,0 pontot, az Imperial All Season Driver (108 W) 4,2 pontot, míg az utolsó helyen végző Kenda Kenetica 4S SUV KR609 (108 V) pedig 4,5 pontot kapott, mellyel a „Nem felelt meg” kategóriába kerültek.
Auto Bild négyévszakos gumi teszt 2023 – 225/45 R 17
A megfelelő gumiabroncsok kiválasztása döntő fontosságú a jármű biztonsága szempontjából. A rövid fékút, a precíz kezelhetőség és a jó tapadás magabiztosságot és vezetési élményt biztosít a volán mögött. Természetesen a vételár, a futásteljesítmény és a drága üzemanyag takarékos felhasználása is fontos szerepet játszik.
Különösen gazdasági szempontból a négyévszakos gumiabroncsok verhetetlenek, és ez a fő oka növekvő népszerűségüknek. Mivel egész évben használhatóak, nincs szükség a gumiabroncsok cseréjére, és nem kell egy második garnitúra gumiabroncs költségeit is viselni. Azt, hogy a vezetés biztonsága nem szorul háttérbe, a napsütésben, esőben, hóban és jégen végzett vezetési tesztek is bizonyítják minden évszakban.
Az előzetes fordulón tesztelt 35 abroncs közöl csak a legjobb 16 jutott tovább a végső megmérettetésre. De kik teljesítettek közülük is a legjobban 225/45 R 17-es méretben? Mutatjuk!
Eredmények | Havas úton | Nedves úton | Száraz kezelhetőség | Árszint | Összpontszám | Értékelés | |
1. | Michelin CrossClimate 2 (94 Y) | 1- | 2 | 2+ | 2+ | 1,2 | Kiváló |
1. | Continental AllSeason Contact 2 (94 V) | 2+ | 2+ | 2- | 1- | 1,3 | Kiváló |
3. | Bridgestone Turanza All Season 6 (94 W) | 2+ | 2+ | 2+ | 2- | 1,4 | Kiváló |
3. | Vredestein Quatrac (94 V) | 2 | 1- | 2 | 2- | 1,4 | Kiváló |
5. | Pirelli Cinturato All Season SF2 (94W) | 2 | 2+ | 2+ | 2- | 1,5 | Kiváló |
6. | Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (94 W) | 2+ | 2 | 2 | 2+ | 2 | Jó |
7. | Kleber Quadraxer 3 (94 V) | 2+ | 2- | 2+ | 2- | 2,2 | Jó |
8. | Hankook Kinergy 4S2 (94W) | 2 | 2- | 2- | 1- | 2,2 | Jó |
9. | BF Goodrich Advantage All Season (94 W) | 2+ | 2 | 2 | 3+ | 2,9 | Megfelelő |
10. | Kumho Solus 4S HA32 + (94 W) | 2 | 2- | 2- | 2 | 3,1 | Megfelelő |
11. | Dunlop Sport All Season (94 W) | 2- | 2 | 2- | 2- | 3,2 | Megfelelő |
12. | Nexen N’Blue 4Season 2 (94 W) | 3+ | 3+ | 2 | 1 | 3,3 | Megfelelő |
13. | Firestone Multiseason 2 (94 V) | 2 | 2- | 3+ | 3+ | 3,5 | Megfelelő |
14. | Toyo Celsius AS2 (94 W) | 3+ | 3+ | 2- | 2+ | 3,6 | Megfelelő |
15. | Ceat 4 SeasonDrive + (94 V) | 3 | 3+ | 2- | 2+ | 3,7 | Feltételesen ajánlható |
16. | Falken EuroAll Season AS220 Pro (94 W) | 3 | 2 | 2 | 3 | 3,8 | Feltételesen ajánlható |
A költségek
A vételár mellett a gördülési ellenállás és mindenekelőtt a futásteljesítmény határozza meg a költség pontszámát. A Nexen új N’Blue 4Season 2 kiemelkedő futásteljesítményével messze maga mögött hagyta versenytársait. Ugyanakkor a koreai abroncs nem igazán teljesített jól havon és nedves úton.
Az „Eco Bajnok” díjat a Kinergy 4S2, a Hankook márka kiegyensúlyozott négyévszakos gumiabroncsa kapta. Megjegyzés: Az olcsó gumiabroncsok rosszabbul teljesíthetnek a végeredményben, mint a drágább prémium márkák, ahogy azt a Falken és a Firestone két jelöltjének példája is jól mutatja.
Eredmények havas úton
A négyévszakos abroncsok közül az erősebben téli használatra tervezett jelöltek, mindenekelőtt az átdolgozott Michelin CrossClimate 2, szinte egyenrangúan teljesítettek hóban és jégen a téli gumiabroncsokkal. Csúszós lejtőn vagy jeges kereszteződésekben való elinduláskor minden jelöltre lehet számítani, ahogy a tapadási értékek mutatják, különösen a nyári abroncsokhoz képest.
A havas útra való alkalmasság tekintetében egyértelmű fokozatok mutatkoztak meg. A Michelin, a Bridgestone és a Kleber jelöltjei meggyőző oldalsó tapadásukkal különösen biztonságot és bizalmat nyújtanak. A Ceat, a Falken, a Toyo és a Nexen jelöltjei viszont kritikusak: kisebb oldalsó tapadással és hosszabb féktávokkal nem igazán meggyőzőek.
Eredmények nedves úton
A jelölteknek esőben és nyárias hőmérsékleten kellett összemérniük tudásukat a nyári gumiabroncsok teljesítményével. Fékezésben, kezelhetőségben és a körpályán is mindig a nyári specialista járt az élen. De a Vredestein Quatrac, az új Bridgestone Turanza AS 6 és a Goodyear Vector 4 Seasons Gen-3 meggyőző nedves tapadással szorosan a nyomában van.
A Nexen, Ceat és Toyo abroncsokon viszont a teszt Golf első kerekei hamar megcsúsztak. Aquaplaningben a Pirelli, a BF Goodrich és a Kleber mindenesei példás biztonsági tartalékokkal akadályozták meg a korai felúszást.
Eredmények száraz úton
A négyévszakos abroncsok esetében a lágyabb gumikeverék és a futófelületi blokkok apró vágásainak sokasága, amelyeknek a jégen és havon jó tapadást kellene biztosítaniuk, nyári hőmérsékleten megakadályozzák a rövidebb féktávokat.
Még a legjobb tesztalanyoknak is további két méterre volt szükségük, ha 100 km/óráról teljesen lefékeztek, a mezőny hátsó részén végző abroncsok pedig akár hat és fél méter értékes biztonsági tartalékot is elveszítettek. Ugyanakkor a legtöbb mindenes jól teljesített az országúton. Az Auto Bild tesztpilótái a Vredestein Quatrac, a Kumho Solus 4S és a Hankook Kinergy 4S2 sportos kormányozhatóságát tanúsítják.
A zöld gumiabroncs – A Michelin és a Nexen abroncsai kapták az Auto Bild 2023/24 környezetvédelmi címkéjét
A mobilitástól függő társadalmunkban a gépjárműforgalom környezeti hatásait nem lehet minden további nélkül kiküszöbölni. Nem lesz igazán környezetbarát egyéni közlekedés, még a sokat hangoztatott e-mobilitásra való átállással sem. Ennek ellenére a gumiabroncsgyártók különböző erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy fokozatosan csökkentsék a gumiabroncsok gyártásának és használatának környezeti hatásait.
Ezt az elkötelezettséget az Auto Bild is támogatja és elősegíti a 2022-ben bevezetésre kerülő „Zöld gumiabroncs” környezetvédelmi címkével. Természetesen az aquaplaning vagy a féktávolságok terén elért biztonsági normák nem csökkenhetnek eközben – a biztonság mindig elsőbbséget élvez a közúti közlekedésben.
Kevesebb kopás, kisebb üzemanyag-fogyasztás, kevesebb erőforrás-felhasználás és kisebb zajszennyezés – e kritériumok megvalósulása szerint elemezték az négyévszakos gumiabroncsteszt jelöltjeit. A biztonságos mobilitás és a tiszta környezet iránti elkötelezettségükért a Michelin és a Nexen gumiabroncsgyártók kapták a legtöbb pluszpontot. A CrossClimate 2 és az N’Blue 4Season 2 egész évben használható gumiabroncsai kapták a „Zöld gumiabroncs 2023” minősítést. Gratulálunk!
Évszakokon keresztül
A nyári hónapokban nem sok lehetőség nyílik a gumiabroncsok tesztelésére havon és jégen. Annak érdekében, hogy a téli tulajdonságokat is mikroszkóp alá vehessék, az Auto Bild tesztcsapata egészen a déli féltekéig, az Új-Zélandon található Southern Hemisphere Proving Grounds-ig utazott. A nedves és száraz teszteket a TRIWO tesztközpontjában, a németországi Hunsrück régióban található Pferdsfeldben végezték.
Összegzés
A négyévszakos gumiabroncsok nem ok nélkül egyre népszerűbbek: megfelelnek a téli gumiabroncsokra vonatkozó követelményeknek, kiküszöbölik a gumiabroncsok cseréjének szükségességét, ráadásul évről évre egyre jobbak. A legjobb jelöltek biztonságos alternatívát jelentenek, különösen összkerékhajtású járművek esetében.
Válogasson kedvére négyévszakos gumi kínálatunkból, szereltesse át az országban bárhol, 200 szerviz pontunk vagy szerviz Partnerünk bármelyikénél.
Ne maradjon le újdonságainkról, akcióinkról, iratkozzon fel hírlevelünkre!